×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
۲۰ درصد افراد در حوزه غرب اهواز دُز سوم واکسن را تزریق کردند

دکتر مهران احمدی بلوطکی در نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان اهواز که در محل فرمانداری برگزار شد با اشاره به وضعیت آبی اهواز گفت: شناسایی یک مورد رسمی اُمیکرون در خوزستان می تواند نگرانی های جدی تری در روزهای آتی به دنبال داشته باشد.

وی افزود: تعداد مراجعه به مراکز نمونه گیری اهواز به طور متوسط روزانه ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر است که جواب تست پنج درصد از این تعداد مثبت می باشد همچنین میزان فوتی ناشی از کرونا در حوزه غرب اهواز صفر است.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: آمارها نشان از افزایش بیماران شناسایی شده نسبت به ماه های گذشته دارد لذا باید رعایت شیوه نامه ها و اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی را جدی بگیریم.

وی افزود: پوشش واکسیناسیون کرونا در حوزه غرب اهواز در نوبت اول ۹۳.۷ درصد، نوبت دوم ۷۵ درصد می باشد و هنوز ۱۸ درصد از افرادی که نوبت اول را دریافت کرده اند برای دریافت نوبت دوم واکسن مراجعه نکرده اند.

احمدی از شهروندان اهواز خواست از حضور در تجمع و دورهمی خودداری کرده و در صورت ابتلا به سرماخوردگی و داشتن علائم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

در حال حاضر تمام شهرهای خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار داشته و تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

ضرورت جمع آوری پسماند بیمارستانی و عفونی در اهواز

وی همچنین با تاکید بر مدیریت و جمع آوری هر چه سریعتر پسماندهای بیمارستانی و عفونی افزود: در روزهای اخیر حجم پسماندها زیاد شده و جمع آوری پسماندها به کُندی صورت می گیرد لذا انتظار داریم که پسماند عفونی در سطح شهر اهواز انباشته نشود.

احمدی گفت: بازدیدهای بهداشتی در حوزه غرب اهواز نشان از حل نشدن معضل پسماندهای عفونی دارد و همچنان نگرانی های جدی در این خصوص وجود دارد.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: عدم جمع آوری زباله های عفونی در مدت کوتاه می‌تواند یک فاجعه زیست محیطی را رقم زده و زمینه ساز بیماری‌های خطرناک و مسری باشد لذا بیمارستان‌ها باید در خصوص قرارداد با سازمان پسماند همکاری بیشتری کنند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.