×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 15 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 15 خبر
نگاه تشریفاتی به پژوهش در دستگاه‌های اجرایی اصلاح شود

سید احمد موالی زاده در آیین پایانی هفته پژوهش و فناوری خوزستان در سرسرای اجتماعات گیت بوستان سازمان آب و برق در اهواز بیان کرد: مقوله پژوهش در بین دستگاه‌های اجرایی ضعیف است چون به صورت تشریفاتی به آن نگاه می‌کنند که برنامه ریزان و سیاست گزاران کلان استان باید این نگاه را اصلاح کنند.

وی افزود: پژوهش باید کاربردی باشد و برای حل مشکلات استفاده شود تا نگاه تشریفاتی به آن تغییر کند.

موالی زاده ادامه داد: مساله پژوهش و فناوری باید دربین اقشارمختلف جامعه به ویژه در بین نوجوانان و کودکان نهادینه شود که این مساله تا حدودی مغفول مانده است؛ در صورت عملیاتی شدن این مساله نیاز به تلاش و ممارست زیادی در سن بزرگسالی نداریم.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان گفت: مقوله پژوهش حتی بهتر است در قالب پرورش خلاقیت و ارایه ایده از مهدکودک ها آغاز شود که گام بسیار مهمی به شمار می‌رود.

وی توضیح داد: موضوعات پژوهش و فناوری باید آسیب شناسی و ایرادات و چالش ها برطرف شوند چون نباید به وضع موجود قانع باشیم تا در هفته پژوهش سال آینده نتایج بهتری را به دست آوریم.

موالی زاده اضافه کرد: از مدیران متولی موضوع پژوهش درخواست می‌کنم که برای عارضه یابی موضوعات پژوهشی توجه بیشتری داشته باشند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز نیز گفت: هفته پژوهش از ۲۰ تا ۲۵ آذر با شعار پژوهش و فناوری، پشتیبان تولید در سطح خوزستان برگزار شد.

علیرضا کیاست بیان کرد: ۶ نفر از اعضای هیات علمی در خوزستان از نظر طرح های مرتبط با صنعت در جشنواره های کشوری مقام کسب کردند و پنج طرح تحقیقاتی در حال اجرا نیز به عنوان برتر انتخاب شدند.

وی افزود: ۶ پایان نامه تقاضا محور در مراکز آموزش عالی خوزستان نیز به عنوان پایان نامه‌های برتر انتخاب شدند.

کیاست ادامه داد: هشت نفر از پژوهشگران برتر خوزستان به عنوان پژوهشگران پراستناد یک درصد بین المللی معرفی شدند که نشان دهنده اثرگذاری جهانی این پژوهش ها است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: یکی ازمهمترین اهداف هفته پژوهش، تشخیص و شناسایی پژوهشگران برتر خوزستان است و بر اساس شیوه نامه مصوب در هفت محور علوم پایه ، کشاورزی و منابع طبیعی، فنی مهندسی، علوم انسانی،  دامپزشکی، هنر و علوم پزشکی پژوهشگران ارزیابی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی بیان کرد: ۷۲۰ پژوهشگر مستندات خود را در سامانه بارگزاری کردند که پس از بررسی، یک هزار و ۲۹۸ مستندات به دست کمیته علمی رسید و ۳۲ نفر از پژوهشگران برتر استان انتخاب و تجلیل شدند.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.