×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مجوز طرح‌های زیربنایی متوقف در خوزستان لغو می‌شود

مهرداد نیکو در حاشیه سومین کارگروه اقصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری خوزستان که در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان برگزار شد، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در این جلسه، دو دستور کار مورد برسی قرار گرفتند. در دستور کار اول، فضای کسب و کار استان خوزستان به تصویر کشیده شد و از آنجا که فضای کسب و کار بر فعالیت‌های اقتصادی موثر است، این موضوع حائز اهمیت است.

وی افزود: بر اساس گزارش‌هایی که اتاق بازرگانی ایران ارائه کرده است، استان خوزستان در پنج سال اخیر رتبه ۱۸ تا ۲۴ فضای کسب و کار را بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است. این رتبه‌بندی در در نوسان است و در برخی از سال‌ها بهبود یافته و در برخی سال‌ها تنزل کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: در این جلسه، در خصوص ۲۸ فاکتور که موجب نمایش ارائه تصویری از فضای کسب و کار در استان خوزستان بود، بحث و گفت‌وگو شد.

وی افزود: در خصوص فاکتورهایی که وضعیت استان خوزستان نسبت به میانگین کشوری، نامطلوب است مقرر شد دستگاه اجرایی مربوط به موضوع، عوامل این قضیه را شناسایی کند و راهکارهای بهبود آن را ارائه دهد.

نیکو گفت: در دستور کار دوم، مطابق مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خوزستان که در جلسه ششم این شورا ارائه شده بود، مقرر شد در خصوص مجوزهایی که کارگروه زیربنایی به فعالان اقتصادی اعطا کرده است، مواردی که در این بین به بهره‌برداری نرسیده‌اند مورد بررسی قرار بگیرند.

وی بیان کرد: در صورتی که پس از گذشت یک سال و شش ماه پس از اخذ مجوز، طرح مربوطه متوقف باشد، مجوز اعطا شده ملغی می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: طرح‌های مربوط به گردشگری نیز در این کارگروه مورد بحث قرار گرفت. اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان در سال‌های اخیر، مجوز ۱۲ طرح گردشگری را صادر کرده است که از این تعداد، تنها یک طرح به بهره‌برداری رسیده است. تعدادی از این طرح‌ها فعال هستند و در حال اجرای کارهای عمرانی هستند و تعدادی دیگر نیز متوقف هستند.

وی افزود: از دستگاه اجرایی مربوطه در این خصوص درخواست ارائه گزارش شد و پس از ارائه گزارش، نسبت به ملغی کردن این مجوزها تصمیم‌گیری خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.