×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل در خوزستان از برنامه عقب است

محمد جواد اشرفی روز یکشنبه در آیین رونمایی از سه پروژه‌ محیط زیستی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در محل کارخانه‌های بهره برداری مارون ۶ و سه و منصوری در اهواز بیان کرد: جمع‌آوری این گازها از جنبه‌های زیست محیطی و همچنین اقتصادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه روند جمع آوری این گازها در خوزستان از سال ۱۳۹۶ آغاز شده گفت: از سال ۱۳۹۹ با بهره برداری از پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج‌فارس در خوزستان، فعالیت پروژه‌های جمع‌آوری گازهای همراه با تولید نفت، سرعت بیشتری گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: با افتتاح پروژه های جمع آوری گاز در واحدهای بهره برداری مارون ۶ و سه و منصوری، جلوگیری از ورود گازهای گلخانه‌ای به جو به ۴۴ میلیون متر مکعب خواهد رسید.

اشرفی با بیان اینکه شرکت‌های مناطق نفتخیز جنوب و همچنین اروندان ۲.۷ درصد گازهای گلخانه‌ای جهان را تولید می کنند گفت: این ۲ شرکت،در ۳۷ درصدی از کل گازهای گلخانه‌ای تولید شده در خوزستان سهم دارند که رقم بسیار بالایی است.

وی در ادامه به معاهده زیست محیطی پاریس اشاره کرد و افزود:برابر با توافق صورت گرفته، جمهوری اسلامی باید چهار درصد از گازهای گلخانه‌ای تولیدی در کشور را کاهش دهد؛ البته این موضوع هنوز به صورت رسمی به دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه در کشور ابلاغ نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اضافه کرد: این درحالی است که برابر با پیش بینی جمهوری اسلامی، در صورت لغو تحریم ها، کاهش تولید این نوع گازها به میزان ۱۲ درصد نیز امکان پذیر خواهد بود.

در این آیین از سه پروژه محیط زیستی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و جلوگیری از سوزاندن ۱۴.۳ میلیارد فوت مکعب در سال در کارخانه‌های بهره برداری مارون در اهواز بهره برداری شد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.