×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
خرید املاک تاریخی شخصی در دستور کار شهرداری اهواز

تبار قریب رییس اداره میراث‌ فرهنگی اهواز، با اعلام این خبر گفت: بناها، بافت، آثار تاریخی، جاذبه‌های گردشگری و تولیدات صنایع ‌دستی یکی از مهمترین ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری مورد توجه بخش خصوصی در شهرها هستند؛ از سوی دیگر وجود این قابلیت‌ها، امکان ایجاد تأسیسات گردشگری، فرهنگی و تفریحی، متناسب با نیاز شهروندان را فراهم می‌آورد.

او بیان کرد: توسعه گردشگری و احیای آثار تاریخی، باعث  ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم و تولید درآمد پایدار برای شهروندان و شهرداری خواهد بود و استفاده هوشمندانه از این فرصت، ضمن تسریع در نیل به توسعه پایدار گردشگری، مشکلات موجود در شهر اهواز را نیز کاهش می‌دهد.

رییس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی اهواز افزود: از این‌رو و پیرو بازدید انجام‌شده و با همکاری مشترک هر دو مجموعه، مقرر شد که بسته‌های سرمایه‌گذاری ویژه فرصت‌های حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اهواز تهیه و به سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان ارائه شود.

در ادامه مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اهواز نیز اظهار کرد: این بازدید، با هدف ایجاد تعامل بیشتر میان شهرداری و اداره میراث ‌فرهنگی شهرستان اهواز بود تا به واسطه این تعامل بتوانیم در حوزه سرمایه‌گذاری در موضوع گردشگری به منظور ایجاد فضاهای مناسب گردشگری و بسترسازی برای جذب سرمایه‌گذار گام‌های مؤثر برداریم.

محمدسعید الماسی تأکید کرد: در این بازدید و نشستی که به دنبال آن انجام شد، موضوعات مختلفی بررسی شد  و به نتیجه‌های خوبی نیز رسیدیم که امیدواریم این تعامل و همکاری متداوم باشد و بتوانیم با همکاری یکدیگر دفترچه مشترکی را در موضوع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ایجاد کنیم.

او با اشاره به موضوع برخی املاک تاریخی که در مالکیت شخصی هستند گفت: تلاش می‌کنیم تا درصورت امکان این بناها توسط شهرداری خریداری شوند و با ساماندهی و تعیین سرمایه‌گذار برای آنها توسعه گردشگری را در شهر رقم بزنیم.

بنا بر اعلام اداره کل میراث فرهنگی خوزستان، مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اهواز عنوان کرد: در انتهای بازدید نیز مقرر شد موضوع خرید املاک تاریخی شخصی و همچنین عدم صدور مجوز ساخت‌وساز در عرصه و حریم بناهای تاریخی بدون دریافت استعلام از میراث فرهنگی در صحن علنی شورا مطرح و در خصوص آنها اقدام مقتضی صورت گیرد.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.