×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 13 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اظهار نظر نماینده اهواز درباره سامان‌دهی بازماندگی از تحصیل

سید کریم حسینی در پاسخ به اینکه آیا مجلس برنامه‌ای برای بازماندگان از تحصیل دارد؟ اظهار کرد: در بحث اصل ۱۵ قانون اساسی بخشی از کار را پیگیری کردیم و زمینه فراهم است. بخشی از عقب‌ماندگی، ترک تحصیلی و یا نرفتن سراغ تحصیل، مربوط به زبان‌ها و لهجه‌های محلی است.

وی افزود: به عنوان مثال در روستاهای شمالی استان خوزستان لهجه‌ها کاملا محلی است و می‌بینیم که محصل سوم یا چهارم ابتدایی است اما هنوز فارسی بلد نیست این مساله را در مناطق عربی و بختیاری داریم. باید به بحث دوزبانه بودن آموزش به شکل جدی در خوزستان پرداخت البته ممکن استان در کردستان یا سیستان و بلوچستان نیز صدق کند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی، گفت: قطعا وقتی کودک فارسی را یاد نگرفته باشد از درس زده می‌شود، خانواده نیز رغبت نمی‌کند و امکان افزایش سال مردودی وجود دارد. بحث فقط نمره دادن و نمره گرفتن نیست.

حسینی با بیان اینکه البته دو زبانه بودن منافعی نیز دارد، گفت: بخش اعظم مشکلات اقتصادی دانش‌آموزان قابل رفع است. می‌توان از طریق برخی نهادها مشارکت‌های مردمی و خیرین می‌توان آن را رفع کرد. بخشی از بازماندگی از تحصیل و عدم رغبت به تحصیل، به این دلیل است که محیط آموزشی ایجاد نشده است.

وی افزود: پدر و مادری که خود کم سواد باشند و درگیر کارهای دامداری و کشاورزی باشند ممکن است که خیلی برایشان مهم نباشد که کودک آن‌ها به مدرسه برود. همه این مولفه‌ها را باید دید تا بتوانیم بازماندگی از تحصیل را سامان بدهیم.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش می‌تواند نقش خوبی داشته باشد و اگر نیاز به کمک هست از سایر دستگاه‌ها نیز کمک بگیرد. علی رغم مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد نیز فضای خوبی برای مدرسه‌سازی ایجاد شده است.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.