×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 8 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
رییس سازمان غذا و دارو: وزارت بهداشت نگاه ویژه‌ای به خوزستان دارد

بهرام دارایی در آیین تودیع و معارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که در محل این دانشگاه برگزار شد با قدردانی از کادر بهداشت و درمان خوزستان به ویژه در مبارزه با کرونا در ۲ سال اخیر بیان کرد: مدیریت آقای ابول نژادیان با کرونا همراه بود و به نوعی یک مدیر کرونایی به شمار می‌رود که جا دارد از جانب وزیر از وی تشکر کنم.

رییس سازمان غذا و دارو کشور با بیان اینکه خوزستان یک استان ویژه در کشور بوده و برای ما بسیار مهم است افزود: در دوران اوج کرونا کمتر بیماری مجبور شد برای درمان از خوزستان خارج شود که این موضوع نشان می‌دهد مدیریت کرونا در این استان خاص بوده است.

وی با تبریک به دکتر سرمست رییس جدید دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: امیدوارم وی با روحیه‌ای مضاعف در جهت رفع نواقص و کمبودهای دانشگاه جندی شاپور که در کشور مطرح بوده تلاش کند.

دارایی با بیان اینکه بحث غذا و دارو از اهمیت ویژه‌ای در خوزستان برخوردار است ادامه داد: بیشترین ترخیص کالای اساسی کشور از بنادر خوزستان انجام می‌شود و به نوعی گذرگاه کالای اساسی به کل کشور است بنابراین باید در حوزه غذا و دارو کنترل ویژه‌ای در این استان صورت گیرد.

وی افزود: ما به شکل ملی به خوزستان نگاه می‌کنیم و این استان یکی از قطب‌های مهم ما در بحث غذا و دارو است.

وی ادامه داد: در گذشته کارهایی خوبی در حوزه غذا و دارو انجام شده که همچنان باید ادامه پیدا کند همچنین زیرساخت‌های این حوزه در خوزستان باید تقویت شوند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح‌های ویژه‌ای برای ارتقای سامانه و تجهیزات آنالیزی و سطح نیروی انسانی برای خوزستان در نظر گرفته‌ایم که امیدوارم بتوانیم با کمک مدیریت جدید این طرح‌ها را عملی کنیم.

وی افزود: ما می‌خواهیم کمک کنیم تا ترخیص کالاهای اساسی در گمرکات بندر امام خمینی(ره) به سرعت انجام شود لذا نیاز است که پشتیبانی لازم را از دانشگاه علوم پزشکی اهواز داشته باشیم تا مسوولان آن در محل حاضر و در کمترین زمان به این نیاز کشور پاسخ دهند.

در این آیین دکتر محمدحسین سرمست به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز معرفی شد و از دکتر فرهاد ابول نژادیان رییس سابق این دانشگاه تجلیل شد.

اکنون حدود هشت هزار دانشجوی ایرانی و خارجی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مشغول تحصیل هستند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.