×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
مدیرعامل آبفای کشور از ایستگاه‌های پمپاژ اهواز دیدن کرد

حمید جانباز در پی ادامه دار شدن بارندگی‌ها در خوزستان و ثبت بیش از ۱۰۰ میلیمتر بارندگی در برخی شهرهای این استان، با سفر به خوزستان آخرین وضعیت آب گرفتگی معابر اهواز و شهرهای مختلف استان را از نزدیک بررسی کرد.

مدیرعامل آبفای کشور، صبح امروز از ایستگاه پمپاژ زکی زاده در منطقه کمپلو شمالی و ایستگاه پمپاژ ولیعصر(عج) در کمپلو جنوبی اهواز و همچنین بازدید از منطقه کپانپارس و ملی راه اهواز، و روند دفع آب‌های سطحی دیدن کرد.

سرکشی به منظور بررسی وضعیت اجرای طرح ضربتی علاج بخشی فاضلاب اهواز و اثربخشی این طرح‌ها در بارندگی‌های اخیر از دیگر برنامه‌های مدیرعامل آبفای کشور در سفر به اهواز اعلام شد.

اصلاح، تعمیر و توسعه شبکه فاضلاب اهواز در ۱۲۶ نقطه در قالب اجرای طرح ضربتی علاج بخشی فاضلاب اهواز از چند ماه گذشته عملیاتی شده است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها، مدیران شرکت آب و فاضلاب خوزستان و کشور ابراز امیداوری کرده‌اند که در بارندگی‌های پیش رو مشکل فاضلاب اهواز به حداقل برسد.

بارش باران که از جمعه شب در بسیاری از نقاط خوزستان آغاز شده و طبق پیش بینی هواشناسی تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت نقاط مختلف استان را تحت تاثیر قرار داده است.

تکمیل نشدن شبکه فاضلاب، فرسودگی و ریزش این شبکه در نقطه‌های مختلف، وضعیت خاص و شیب صفر زمین اهواز موجب شده است تا این شهر در فصل بارش با مشکل بالازدگی فاضلاب و آب گرفتگی معابر به صورت بحرانی روبه رو شود.

اجرای شبکه فاضلاب اهواز که از سال ۱۳۷۲ آغاز شده تاکنون حدود ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.به دلیل اهتمام جدی دولت سیزدهم به حل مشکل فاضلاب خوزستان، جمعه پنجم شهریور امسال رییس جمهوری در نخستین سفر استانی خود، به طور سرزده به این استان سفر کرد و در نخستین بازدید وضعیت اجرایی شبکه فاضلاب اهواز را از نزدیک بررسی، و قول حل این مشکل را در آینده نزدیک داد.

حل مشکل فاضلاب خوزستان به اولویتی برای دولت و وزارت نیرو تبدیل شده است به گونه‌ای که وزیر نیرو شنبه هر هفته با برگزاری نشستی به صورت برخط با مسوولان آب و فاضلاب خوزستان، آخرین اقدام‌های صورت گرفته را پیگیری، و دستور لازم را برای حل موانع می‌دهد.با روی کار آمدن دولت سیزدهم اجرای طرح‌های فاضلاب اهواز شتاب گرفته است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.