×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
مشارکت بیش از هفت هزار خوزستانی در طرح غربالگری کرونا

دکتر سیدمحمد علوی در نشست پشتیبانی از طرح شهید سلیمانی که در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی جزو طرح هایی است که بر مبنای مستندات علمی، موثر و مفید در کنترل بیماری های عفونی از جمله کرونا طراحی شده که بسیار هوشمند است.

وی با اشاره به فعالیت طرح شهید سلیمانی از اوایل سال ۹۹ در کشور و استان خوزستان افزود: در این طرح افرادی  که با بیماران کرونا مثبت در تماس بودند شناسایی شده و از آنها تست گرفته می شود و در صورت مثبت بودن تست در خانه قرنطینه خواهند شد اما اگر علائم بیماری داشته باشند به بیمارستان ، مراکز خدمات جامع سلامت و یا مراکز منتخب هدایت می شوند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: این طرح باعث می شود بتوانیم بیمارانی را که آلوده بوده و علائمی ندارند شناسایی کنیم تا از انتقال بیماری به دیگران جلوگیری شود.

وی افزود: در موج سوم کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانی در خوزستان از ۲۴ هزار مورد بیماری که نیاز به بستری داشتند، پیشگیری شد همچنین از ابتلای شدید سه هزار و ۲۰۰ مورد به کرونا که منجر به مرگشان می شد جلوگیری گردید.

علوی در خصوص سویه جدید کرونا نیز گفت: قدرت سرایت این ویروس نسبت به ویروس های قبلی بیشتر بوده و می‌تواند به سرعت در جهان پخش شود لذا باید در مرزها و فرودگاه ها کنترل بهداشتی بیشتری صورت گیرد.

در استان خوزستان ۸۸۲ تیم رهگیری با سه هزار و ۲۴۹ عضو فعالیت می کنند که از این تعداد یک هزار نفر بسیجی هستند همچنین ۱۹۶ تیم مراقبتی با ۴۱۳ پرستار و پزشک فعالیت دارند.

۳۴۱ تیم نظارتی با یک هزار و ۳۹۸ عضو نیز در خوزستان فعالیت می کنند که از این تعداد ۵۹۰ نفر آنها بسیجی هستند.همچنین ۵۴۹ تیم حمایتی با ۲ هزار و ۱۲۵ عضو در این استان فعال هستند.

اکنون ۸۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال خوزستان یک دُز و حدود ۶۳ درصد نیز هر ۲ دُز واکسن را تزریق کرده اند که حدود ۱۸ درصد این جمعیت هنوز دُز دومشان را دریافت نکرده اند.

بر اساس سامانه سیب تاکنون ۸۰ درصد جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال خوزستان واکسینه شده اند.

خوزستان اکنون در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.