×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
برای دفع آب‌های سطحی، یک ریال هم به شهرداری اهواز پرداخت نشده است

رضا امینی در بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز که با دستور کار ارائه گزارش عملکرد و اعلام برنامه‌های راهبردی خروج شهر اهواز از چالش‌های مربوط به مشکلات فاضلاب و ارائه گزارش عملکرد پیشرفت پروژه دفع آب‌های سطحی برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات بارندگی اهواز به سال‌های خیلی دور برمی‌گردد؛ از سال ۹۸ این مساله به موضوعی ملی تبدیل شد به گونه‌ای که همه از رهبر انقلاب تا مسئولان ملی و استانی برای کاهش مشکلات ناشی از بارندگی دغدغه دارند. امیدواریم بارندگی‌های خوبی رخ دهد و مردم دچار کمترین آسیب شوند.

وی افزود: حجم بالای باران در مقطع زمانی کوتاه در شهر اهواز موجب می‌شود شبکه فاضلاب توان دفع این حجم آب را نداشته باشد که این مساله موجب ماندآب بیشتر آب می‌شود.

شهردار اهواز گفت: کارکنان آبفا شبانه‌روزی در میدان کار هستند؛ باید قدر اعضای شورا که نماینده مردم هستند و همچنین این مدیران جهادی را بدانیم اما گاهی عمق فجایع اهواز موجب وقوع اتفاقات تلخ می‌شود. هرگز نمی‌توانیم خود را قانع کنیم که خانواده‌ای داغدار شود، عزیزی گرفتار یا بر مجموعه‌ای خسارت مادی یا معنوی وارد شود.

وی بیان کرد: برای استفاده بهینه از منابع، طرح ترکیبی آبفا و شهرداری برای دفع آب‌های سطحی اهواز باید پیش‌بینی شود و به سرانجام برسد. کارکرد شبکه فاضلاب شبانه‌روزی است اما اگر شبکه جداگانه‌ای برای دفع آب‌های سطحی پیش‌بینی شود، تنها در فصل بارندگی کارکرد خواهد داشت بنابراین بر اساس منطق کارشناسی و واقعیت‌های اقتصادی کشور باید این شبکه به صورت ترکیبی با افزایش حجم و ظرفیت، هر دو مورد در طرح جامع پیش‌بینی شود.

امینی گفت: شهرداری‌ها بیش از ۳۰۰ وظیفه بر عهده دارند که یکی از این وظایف، دفع آب‌های سطحی است اما عمق فاجعه موجب شده که حاکمیت بسیج شود و اعتبارات خوبی به این امر اختصاص داده شده است اما تاکنون یک ریال به شهرداری اهواز برای اولین خدمات دفع آب‌های سطحی پرداخت نشده است.

وی افزود: درخواست و علی‌الظاهر مصوبه‌هایی در زمینه اختصاص بودجه برای دفع آب‌های سطحی وجود دارد اما تاکنون چیزی به دست شهرداری نرسیده است. تنها کمک به شهرداری، محبت اعضای شورا و قرض دادن مبلغ ۲۰ میلیارد تومان از محل درآمدهای پارکینیگ شهرداری بوده است.

شهردار اهواز با اشاره به شناسایی نقاط حادثه‌خیز، گفت: برای اجرای طرح ضربتی و علاج‌بخشی، شرح وظایف تدوین شده تا با موضوعات پیش‌بینی نشده مواجه نشویم. امیدوارم خدمت شایسته‌ای به مردم ارائه و رضایت‌مندی نسبی در مردم ایجاد شود و پس از فصل بارندگی با بازنگری طرح جامع فاضلاب و ایجاد شبکه ترکیبی برای همیشه این کار به سرانجام برسد.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.