×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 14 خبر
تعداد مراجعه به مراکز منتخب نمونه‌گیری در اهواز کاهشی است

دکتر مهران احمدی بلوطکی همکاری تمامی ادارات و ارگان‌ها را در کنترل و مقابله با بیماری کووید ۱۹ امری ضروری دانست و بیان کرد: هرچند واکسیناسیون امری بسیار مهم در کاهش تعداد بیماران است ولی مردم  نباید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را کنار گذاشته و دچار عادی انگاری شوند.

وی با بیان اینکه کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا در اهواز در آذر نسبت به ماه‌های گذشته بسیار محسوس و قابل توجه بوده که این امر نشان دهنده موثر بودن واکسیناسیون است افزود: ۹۰ درصد جمعیت هدف اهواز دُز اول واکسن کرونا را دریافت و ۷۰ درصد هم دُز دوم را تزریق کرده‌اند.

دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به اینکه تنها با تزریق دُز اول، پوشش واکسیناسیون تکمیل نمی‌شود گفت: متاسفانه تعداد کثیری از مردم برای دریافت دُز دوم واکسن تاخیر داشته و به دلایل مختلف در تزریق دُز دوم واکسن دچار تردید شده‌اند و همین امر بسیار نگران کننده است.

وی با خرسندی از فراوانی واکسن در تمام مراکز واکسیناسیون و مراکز خدمات جامع سلامت، از جامعه هدف خواست بر اساس سند ملی واکسن برای دریافت واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه و دُز اول، دوم و یا سوم را دریافت کنند.

احمدی با ابراز تاسف از کاهش گشت‌های مشترک بازرسی در چند هفته اخیر که احتمال شکنندگی شرایط موجود را افزایش می دهد افزود: از سازمان‌های متولی از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف درخواست داریم که گشت‌های نظارتی را تشدید کرده و اجازه ندهند شرایط خوب فعلی از بین برود و مجدد وارد رنگ‌های نارنجی و قرمز کرونایی شویم.

وی ادامه داد: در صورت بحرانی شدن وضعیت شهرستان اهواز، به ناچار محدودیت کرونایی مجدد ایجاد خواهد شد و این امر لطمه زیادی به اصناف وارد خواهد کرد.

دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به شروع محدودیت‌های هوشمند کرونایی از روز گذشته گفت: تمام کارمندان ادارات فقط با داشتن کارت واکسیناسیون و ۲ دُز واکسن اجازه حضور در محل کار دارند و در صورت نداشتن کارت واکسن باید هر ۲ هفته یکبار با هزینه شخصی تست پی.سی.آر انجام دهند.

 

مرگ یک بیمار کرونایی در خوزستان 

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از فوت یک بیمار کرونایی طی شبانه روز گذشته در خوزستان خبر داد.

دکتر فرهاد ابول نژادیان اظهار داشت: در شبانه روز گذشته تنها یک بیمار جدید کرونایی در بیمارستان های خوزستان بستری شد که نشان از کاهش موارد بیماری دارد.

وی ضمن تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان افزود: روند بیماری همچنان در استان کاهشی و ثابت است البته باید نسبت به امر واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه ها اهتمام بیشتری داشته باشیم.

شهرستان اهواز پس از حدود ۲ سال به حالت آبی کرونایی درآمد. تاکنون بیش از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار دز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است. اکنون تمام شهرستان‌های خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.