×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
موارد مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا در سه شهرستان خوزستان افزایش یافت

دکتر فرهاد ابول نژادیان روز شنبه در حاشیه نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان که در استانداری برگزار شد بیان کرد: در بازه زمانی یکم تا ۱۸ آذر، ۵۴ کشتی و شناور با یک هزار و ۱۰۲ نفر خدمه وارد استان شدند که از ۷۷۲ نفر آنها تست پی سی آر گرفته شد که تست همگی آنها منفی بود و بقیه سرنشینان تست منفی همراه داشتند.

وی با بیان اینکه مبدا هیچ یک از کشتی هایی که وارد استان شده، کشورهای آفریقایی نبوده است افزود: بیشترین کشتی و شناوری که از ابتدای آذر تاکنون وارد خوزستان شده از امارات بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در این بازه زمانی، ۱۳ هزار و ۵۹۷ تبعه عراقی نیز از مرز شلمچه وارد کشور شدند که از ۸۶۲ نفر آنها تست پی سی آر گرفته شد که تنها تست یک نفر مثبت بود و به عراق عودت داده شد و بقیه تست منفی همراه داشتند.

وی افزود: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۱۵۴ تبعه ایرانی از مرز شلمچه وارد کشور شدند که از  یک هزار و ۳۶۱ نفر آنها تست پی سی آر گرفته شد که تنها یک مورد مثبت بود و تست بقیه افراد منفی بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در این مدت ۲ هزار و ۲۲۷ تبعه عراقی از مرز چذابه وارد کشور شدند که از یک هزار و ۵۶۶ نفر تست گرفته شد و همگی منفی بودند. همچنین ۴۴۱ نفر تبعه ایرانی از مرز چذابه وارد شدند که از ۳۴۴ نفر تست گرفتیم و خوشبختانه مورد مثبتی نداشتیم.

وی ادامه داد: ۸۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال خوزستان یک دز و ۶۲ درصد هر ۲ دز واکسن را دریافت کرده‌اند ، همچنین ۷۹ درصد افراد ۱۲ تا ۱۸ سال در خوزستان یک دز و ۵۵ درصد ۲ دز را تزریق کرده اند.

ابول نژادیان با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال اهواز و بهبهان در مقابل کرونا واکسینه شده اند گفت: پوشش نوبت دوم واکسن در دهدز ۸۲ درصد و در شادگان ۲۸ درصد است. همچنین در شهرستان های خرمشهر، حمیدیه، آبادان و کرخه میزان تاخیر نوبت دوم واکسن به ترتیب ۲۸، ۲۷،  ۲۷، ۲۶ درصد بوده در حالی که در شهرستان اندیمشک تنها سه درصد است.

وی افزود: حدود ۵۰۰ هزار نفر در خوزستان واکسن تاخیری داریم که معادل ۱۷ درصد جمعیت است لذا از رسانه ها انتظار داریم که در این زمینه کمک حال ما باشند تا این افراد برای تزریق واکسن خود ترغیب شوند.

وی میزان واکسیناسیون شهری و روستایی در افراد بالای ۱۲ و  ۱۸ سال خوزستان را به ترتیب ۸۳ و ۷۴ درصد اعلام کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تعداد زنان باردار که گروه بسیار پرخطری هستند در حوزه دانشگاه جندی شاپور ۲۲ هزار و ۱۰۷ نفر بوده که ۷۶ درصد آنها یک دز و ۳۷ درصد آنها ۲ دز را دریافت کرده‌اند لذا باید اهتمام جدی‌تری نسبت به این افراد داشته باشیم.

وی ادامه داد: اکنون ۱۶ شهرستان خوزستان بالای ۸۰ درصد جمعیت خود، هشت شهرستان بین ۷۰ تا ۸۰ درصد، چهار شهرستان بین ۶۰ تا ۷۰ درصد و یک شهرستان یعنی شادگان زیر ۶۰ درصد جمعیت خود را واکسن زده‌اند.

ابول نژادیان گفت: بیشترین درصد پیشرفت هفتگی واکسیناسیون  بالای ۱۸سال در شهرستان های کارون، هویزه، خرمشهر و کرخه بوده است. همچنین شهرستان های خرمشهر، هویزه، باوی و کرخه بیشترین پیشرفت را در واکسیناسیون دانش آموزی داشتند.

وی بیان کرد: مهمترین دغدغه ما در مدارس مواردی همچون پذیرش بیش از حد ظرفیت کلاس، رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و چیدمان صندلی، استفاده نکردن از ماسک در بین دانش آموزان و فراهم نبودن شرایط مناسب برای تهویه و جریان هوا است.

اکنون تمام شهرستان های خوزستان در وضعیت آبی کرونایی هستند. تاکنون پنج میلیون و ۵۰۰ هزار دز واکسن در خوزستان تزریق شده است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.