×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
۱۳ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال غرب اهواز واکسن نزده‌اند

دکتر مهران احمدی بلوطکی بیان کرد: با توجه به کاهش میزان مراجعه به مراکز درمانی و موارد بیماری ناشی از کرونا، انتظار داریم افرادی که تاکنون نسبت به واکسیناسیون خود اقدام نکرده‌اند به مراکز تجمیعی مراجعه کرده و هر چه سریعتر واکسن خود را تزریق کنند.

وی با اشاره به روند ثابت شیوع کرونا در اهواز گفت: اکنون به طور متوسط روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر به مراکز منتخب غرب اهواز مراجعه می‌کنند که جواب تست حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد آنها مثبت می‌شود.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز به تزریق ۶۵۷ هزار دز واکسن کرونا در غرب اهواز تاکنون اشاره کرد و افزود: ۳۸۹ هزار و ۲۳۵ دز واکسن از این تعداد در نوبت اول، ۲۶۲ هزار و ۶۷۱ دز نوبت دوم و حدود پنج هزار و ۱۰۰ دز واکسن نوبت سوم و یادآور بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۸.۵ درصد جمعیت غرب اهواز هر ۲ دز واکسن را دریافت کرده‌اند ادامه داد: همچنین ۸۸.۳ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال نیز یک دز و ۶۱.۲ درصد ۲ دز واکسن را تزریق کرده‌اند. همچنین تاکنون ۷۳.۳ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در غرب اهواز یک دز و ۳۹.۹ درصد هر ۲ دز واکسن را تزریق کرده‌اند.

احمدی بلوطکی گفت: با توجه به بارندگی پاییزی از شهروندان به ویژه افرادی که دچار بیماری تنگی نفس هستند تقاضا داریم که ضمن تهیه داروهای خود، به هنگام بارندگی از منزل خارج نشوند.

وی افزود: جمعیت هدف روستایی بالای ۱۲ سال غرب اهواز ۴۸ هزار و ۸۹۸ نفر بوده که از این تعداد ۳۶ هزار و ۹۱۱ نفر دز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

دبیر شورای سلامت اهواز با بیان اینکه تیم های سیار ما در مناطق دوردست و حاشیه نشین در حال انجام واکسیناسیون و ارایه خدمات دیگر هستند گفت: روزانه حدود ۲۰۰ نفر به صورت سیار در حوزه غرب اهواز واکسینه می‌شوند.

اکنون ۲ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و ۲۵ شهرستان آبی کرونایی هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.