×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
استاندار خوزستان از مناطق زلزله زده اندیکا بازدید کرد

صادق خلیلیان روز جمعه در حاشیه این بازدید اظهار داشت: روند بازسازی وبهسازی در برخی مناطق زلزله زده اندیکا شروع شده و در برخی مناطق هم با تاخیر کارها انجام می شود که قطعا گره های کار امروز بررسی و برای باز کردن آن چاره اندیشی می شود.

وی گفت: خوشبختانه عشایر منطقه زلزله زده اندیکا خودشان وارد عمل شده و کار بازسازی و بهسازی منازلشان را آغاز کرده اند که این کمک خوبی به دولت است تا روند بازسازی منازل آسیب دیده از زمین لرزه مهر ماه امسال سرعت عمل بیشتری بیابد.

استاندار خوزستان گفت: هنوز اعتبارات تصویبی هیات دولت برای منطقه زلزله زده اندیکا ابلاغ نشده و به محض دریافت اعتبار افرادی که منازلشان در این زلزله آسیب دیده اند از این اعتبارات منتفع خواهند شد.

وی گفت: ظرف ۴۸ ساعت آینده کار احداث راه دسترسی عشایر منطقه که حدود هشت کیلومتر است آغاز می شود تا عشایر منطقه از حیث راه مشکل نداشته باشند.

وی گفت: بنیاد مسکن هم به خوبی وارد عمل شده و دستگاههای مکانیکی خود را به منطقه گسیل داده است و امیدواریم که هر چه زودتر مشکلات زیربنایی و ساختیاری این منطقه مرتفع شود.

زلزله ۵.۷یشتری ۱۲ مهرماه ۱۴۰۰  باعث شد حدود ۹۸۰واحد مسکونی به کلی تخریب شده و به یک هزار و ۹۳۰ واحد مسکونی شهری و روستایی اندیکا خسارت وارد شود.

رییس جمهوری اسلامی ایران که هفتم آبان ماه به همراه معاون اول و تنی چند از وزیران به مناطق زلزله زده اندیکا در شمال شرق خوزستان سفر کرد بر شتاب بخشیدن به روند بازسازی مناطق زلزله زده با توجه به در پیش بودن فصل سرما تاکید کرد.

اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه در ۲۰۰کیلومتر شمال شرق اهواز واقع شده و به لحاظ امکانات و زیرساخت های توسعه‌ای جزو مناطق کم برخوردار خوزستان محسوب می‌شود.شغل مردم این منطقه که زندگی عشایری دارند دامداری است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.