×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 8 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
طرح توسعه و تثبیت پالایشگاه آبادان ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

جلیل سالاری پنجشنبه در حاشیه بازدید از فاز ۲ پالایشگاه آبادان اظهار داشت:فاز ۲ این پالایشگاه در بخش های مهندسی۹۴ درصد، خرید تجهیزات مورد نیاز ۹۳ و اجرا ۶۶.۵ درصد  رسیده است و بخش اول آن تا پایان سال جاری و بخش دوم آن نیز در سه ماه نخست سال آینده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: رویکرد دولت در راستای سیاست‌های کلی نظام و رهنودهای رهبر انقلاب جلوگیری از خام فروشی است و به همین منظور سرعت اجرای فاز۲ پالایشگاه آبادان با افزایش تعداد نیروهای و بسیج همه امکانات سرعت بیشتری گرفته و این پروژه ملی پنج تا ۶ ماه زودتر از موعد مقرر تکیمل خواهد شد.

سالاری ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی، کنترل و کاهش آلایندگی زیست محیطی، افزایش تولید گوگرد جامد به میزان ۳۰۰ تن در روز، کاهش تولید نفت کوره به میزان ۱۰درصد را از اهداف اجرای فاز ۲ پالایشگاه آبادان عنوان کرد و افزود:افزایش تولید ۱۰درصدی بنزین با کیفیت بالا و تولید روزانه ۶ هزار و ۷۰۰ بشکه بنزین سوخت جت از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

طرح توسعه و تثبیت پالایشگاه آبادان ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

وی با اشاره به اجرای این پروژه در شرایط سخت تحریمی و فراگیری کرونا  در شرایط سخت آب و هوایی با اتکا به دانش نیروهای بومی افزود:با وجود بیش از ۳۸ میلیون نفر ساعت فقط یک حادثه در اجرای این طرح رخ داده که بیانگر نظارت و اجرای دقیق در روند احداث آن است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش  فرآورده‌های  نفتی  ایران به بکاری گیری ۸۰درصد از نیروهای بومی استان خوزستان در اجرای طرح توسعه فاز۲ پالایشگاه آبادان اظهار داشت: به منظور تسریع در بهره‌بردرای از مرحله نخست فاز ۲ پالایشگاه تعداد نیروهای شاغل افزایش یافته ضمن اینکه مهارتهای فنی نیروهای بومی به منظور تجربه پروری و تخصص محوری با همکاری فنی و حرفه ای به صورت مستمر از ابتدای طرح افزایش یافته است.

وی گفت:در دنیا ۲ نگاه است یا اینکه پالایشگاه را در قطب تولید احداث و محصولات آن را به در مراکز فروش عرضه کنیم یا اینکه در قطب مصرف پالایشگاه احداث شود که نگاه ویژه دولت و مسولان توجه و توسعه به قطب تولید است.

وی با تاکید بر تغییر نگاه در راستای توسعه زنجیره ارزش از سوخت محوری به سمت سود محوری در راستای ارزش افزوده در کشور افزود: تولیدات فاز ۲ پالابیشگاه آبادان بواسطه بندر صادراتی ماهشهر و بازارهای همجوار صادراتی در راستای ظرفیت سازی برای تکمیل زنجیره تولید و صادرات محصول است.

سالاری گفت: بهره برداری کامل از فاز۲ پالایشگاه آبادان باعث توسعه ظرفیت روغن سازی، پتروشیمی و ظرفیت ارزش افزوده در منطقه ایجاد خواهد کرد و باعث اشتغال در سایر بخش‌ها خواهد شد.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: پس از مشکلی که در بخش سامانه سوخت کشور ایجاد شد صدور کارت سوخت المثنی و جدید نیز دچار مشکل شد که این مشکل نیز به زودی برطرف خواهد شد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.