×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 14 خبر
رییس سازمان محیط زیست: تغییر اقلیم مهمترین تهدید آینده دنیاست

علی سلاجقه روز پنجشنبه در نشست بررسی اقدام های زیست محیطی منطقه ویژه اقتصادی صنایع پتروشیمی با اشاره به تغییر نگاه ایجاد شده در دنیا پیرامون محیط زیست گفت: تغییر اقلیم موجب شده تا دنیا، نحوه نگاه خود به طبیعت را تغییر دهد و این نگاه جدید در کنوانسیون های بین المللی مختلف در حال مشاهده است.

وی افزود: کشورهای توسعه یافته، ما را به دلیل استفاده از سوخت های فسیلی در مجامع بین المللی محکوم می کنند، اگر چه ما از عملکرد کشورمان دفاع می کنیم ولی تغییر نگاه در بخش محیط زیست بسیار ضروری است.

وی اظهار داشت: حرکت به سمت کاهش گازهای گلخانه ای در ایران نه به دلیل فشارهای بین المللی بلکه به دلیل نگاه ویژه جمهوری اسلامی به حفظ محیط زیست است.

سلاجقه ادامه داد: با اقدام های صورت گرفته پنج درصد گازهای گلخانه ای تولیدی کشور کاهش یافته است که این عملکرد بهتر از  عملکرد بسیاری از کشورهای دنیاست.

رییس سازمان محیط زیست کشور، تاکید کرد: تمام صنایع، نیروگاه ها و پتروشیمی های کشور باید زیرساخت لازم در راستای رعایت و حراست از محیط زیست را فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه توسعه فرع بر محیط زیست است، گفت: خوزستان دارای ۲ سیال مهم آب و نفت است که این شاخص برای کشور حیاتی است و این در حالی است که شاهد هستیم که آب و خاک استان با چالش های آلودگی مواجه هستند.

سلاجقه با بیان اینکه بر اساس قانون هوای پاک و قانون حفاظت از خاک همه پتروشیمی ها مکلف به رعایت شیوه نامه های محیط زیستی هستند، ادامه داد: روزانه ۲۰ متر مکعب اسید خالص در این منطقه وارد خاک منطقه می شود که این موضوع به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی گفت: آلودگی های زیست محیطی به آبزیان، ماهیگیری، کیفیت آب و خاک را در ماهشهر و بندر امام آسیب جدی وارد کرده است که باید صنایع اقدام های جبرانی را در این زمینه انجام دهند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.