×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 14 خبر
رییس سازمان محیط زیست: پتروشیمی های آلاینده تعطیل می‌شوند

علی سلاجقه روز پنجشنبه در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: برخی پتروشیمی های فرسوده واقع در منطقه پساب خود را در دریا رها می کنند و با این اقدام مشکل جدی برای اهالی منطقه و آبزیان دریا ایجاد کرده اند.

وی تاکید کرد: تا کنون به صنایع و پتروشیمی های آلاینده تذکر لازم داد شده و برای آنها پرونده تشکیل شده است که در صورت بی توجهی به این تذکرها، تعطیلی آنها در دستور کار قرار می گیرد.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با تاکید بر لزوم ارتباط صحیح میان صنعت و محیط زیست گفت: وجود و تمرکز پتروشیمی های متعدد در بندر امام موجب شده تا لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در این منطقه بسیار ضروری باشد.

سلاجقه، با بیان اینکه مردم منطقه بندر امام با آلایندگی های دریایی و جوی ناشی از فعالیت پتروشیمی و صنایع مواجه هستند، افزود: بسیاری از صنایع و پتروشیمی های خوزستان با پیگیری انجام شده در حال تکمیل و بهره برداری از تصفیه خانه های خود هستند ولی برخی از این پتروشیمی ها حاضر به انجام تکالیف قانونی خود در بخش محیط زیست نیستند.

وی با اشاره به وجود بوی شدید و بسیار ناخوشایند آمونیاک در منطقه ادامه داد: اکوسیستم آبی، خاکی و دریایی بندر امام و خور موسی با مشکل جدی محیط زیستی مواجه هستند.

سلاجقه افزود: صنایع و پتروشیمی‌ها، طبق قانون ملزم به رعایت وظیفه خود در قبال مسایل زیست محیطی هستند و همانطور که این صنایع به محیط زیست آسیب می زنند مکلف به جبران آن نیز هستند.

بازدید از کانون های فوق بحرانی گرد و غبار در جنوب شرق اهواز، بازدید از صنایع پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر، افتتاح مرکز آموزش و پایش زیست محیطی  شهرستان بندر ماهشهر و همچنین افتتاح و راه اندازی خط انتقال و تزریق گازهای اسیدی به چاههای نفتی مجموعه پالایشگاه بیدبلند از جمله برنامه های اعلام شده سفر یک روزه رییس سازمان محیط زیست به خوزستان است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.