×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 13 خبر
نقش کمرنگ صنایع بزرگ در مسوولیت‌های اجتماعی خوزستان/ احتمال فرسودگی لوله های گاز و نفت در خوزستان بالاست

حجت الاسلام صادق مرادی رئیس دادگستری استان خوزستان در دیدار مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، بر ایفای نقش شرکت های بزرگ صنعت نفت و گاز در انجام مسوولیت پذیری اجتماعی تاکید و اظهار کرد: خوزستان دارای ذخایر عظیم نفتی و گازی است و صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در استان توسعه خوبی یافته است اما در حوزه فعالیت‌ها و مسوولیت‌های اجتماعی نقش کمرنگی داشته‌اند.

وی افزود: لازم است این صنایع در انجام مسوولیت پذیری اجتماعی در رفع مشکلات، ایجاد اشتغال پایدار و محرومیت زدایی گام‌های مؤثری برای مردم این استان بردارند.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: حفاظت از محیط زیست و رعایت ایمنی برای صنایع نفتی، گازی و پتروشیمی یک امر اجتناب ناپذیر است و با توجه به اینکه اکثر لوله‌های گازی و نفتی در استان قدمت زیادی دارند و احتمال فرسودگی آنها بالاست.

وی ادامه داد: باید راهکارهای مناسب با برنامه ریزی دقیق و تدابیر لازم برای پیشگیری از ایجاد حوادث اتخاذ شود.

صادق مرادی عنوان کرد: صنایع نفت و گاز عمده‌ترین نقش اساسی در رشد و توسعه اقتصادی کشور دارند و می‌توانند با تبدیل این منابع به فرآورده‌ها و محصولات، نه تنها در تولید جهش ایجاد کنند بلکه این موضوع موجب ایجاد ارزش افزوده و افزایش اشتغال نیز می‌شود. علاوه بر آن، این امر آسیب پذیری کشور را در زمان تحریم تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

در ادامه این دیدار علیرضا دانشی مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بر گسترش تعامل و همکاری سازنده با دستگاه قضایی خوزستان تاکید کرد و گفت: در دولت جدید عزم جدی و راسخی جهت رفع تحریم‌های نفتی وجود دارد و تبدیل نفت خام به فرآورده و محصولات در اولویت برنامه‌ها است.

وی افزود: این شرکت حتما در عمل به مسوولیت‌های اجتماعی خود اهتمام ویژه‌ای خواهد داشت.

 

منبع: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.