×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
واکسیناسیون دانش‌آموزان خوزستان در دو هفته به حد استاندارد برسد

صادق خلیلیان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص فعالیت حضوری آموزش و پرورش، ملاک کار تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است بنابراین در چارچوب تعیین‌شده کار دنبال شود.

وی با بیان اینکه اختلاف با آموزش و پرورش خوزستان  در خصوص تاخیر یکی دو هفته‌ای در بازگشایی مدارس با تراکم بیشتر است، افزود: در مدارس دارای کلاس با بیش از ۵۰ دانش‌آموز یا بالاتر از حد که در کلاس تراکم وجود دارد و ممکن است خطراتی ایجاد شود، باید فعالیت حضوری با تاخیر و پس از رسیدن به ضریب اطمینان‌بخش واکسیناسیون و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شود.

استاندار خوزستان گفت: ممکن است کودکان در کلاس یا مدرسه، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند بنابراین هر چه ضریب اطمینان‌بخشی واکسیناسیون بالاتر برود، شرایط بهتر خواهد بود.

وی بیان کرد: نقشه راه واکسیناسیون هر شهرستان باید با جدیت توسط فرمانداران پیگیری و نتیجه تغییرات در شهرستان‌ها بررسی شود.

خلیلیان گفت: آموزش و پرورش با جدیت در حال پیگیری واکسیناسیون است که جای تقدیر دارد و قول داده‌اند در مدت دو هفته پوشش واکسیناسیون دانش‌آموزان به استاندارد و به حدی که اطمینان‌بخشی ایجاد شود، برسد. روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز آمادگی انجام این کار در یک روز را دارند بنابراین با هماهنگی می‌شود کار را در یک هفته انجام داد.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید با جدیت دنبال شود، افزود: مسیر عادی‌سازی فعالیت‌ها در جامعه در حال طی شدن است. از این به بعد علاوه بر گزارش از روند واکسیناسیون باید در خصوص وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز گزارش داده شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مصوبات قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیرت کرونا لازم‌الاجرا هستند و باید روند اجرای مصوبات هر هفته گزارش شود، تصریح کرد: برخی مدیران موفق عمل کرده‌اند که باید احصا و تشویق شوند و سپس سراغ تنبیه برویم.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.