×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
حضور دانش‌آموزان در کلاس‌ها اجباری نیست / اختلاف ۶۰ هزار نفری آمار دانش‌آموزان خوزستانی

ولی‌الله حیاتی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: فرماندارانی که در خصوص میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بازدیدها چالش داشته‌اند، در قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان حضور پیدا کردند و نتیجه این کار، مثبت بوده است.

وی افزود: از فرمانداران آبادان، خرمشهر و شادگان که بازدیدهای مشترک بیشتری داشتند و در حال مدیریت رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند، تشکر می‌کنم. از فرماندار و مدیر بهداشت و درمان کرخه نیز که در رشد واکسیناسیون در صدر قرار گرفته‌اند، تشکر می‌کنم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان در خصوص واکسیناسیون دانش‌آموزی، بیان کرد: بین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش از نظر تعداد دانش‌آموزان، اختلاف آمار وجود دارد زیرا وزرات بهداشت، واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال را به عنوان تعهدات آموزش و پرورش می‌داند در حالی که آموزش و پرورش تنها افرادی که در سامانه ثبت‌نام کرده اند را  تحت پوشش خود می‌داند.

وی افزود: در خوزستان ۴۲۲ هزار و ۲۵۰ دانش‌آموز ۱۲ سال به بالا داریم که ۸۰ درصد این دانش‌آموزان واکسینه شده‌اند این در حالی است که در خوزستان ۴۸۳ هزار و ۵۹۹ فرد بالای ۱۲ سال داریم بنابراین ۶۰ هزار نفر جزو آمار دانش‌آموزی آموزش و پرورش نیستند و اختلاف آمار واکسیناسیون وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت به همین دلیل است.

حیاتی گفت: مقرر شده است وزارت آموزش و پرورش لیست دانش‌آموزان را در اختیار وزارت بهداشت قرار بدهد تا این اختلاف آمار رفع شود.

وی بیان کرد: قرارگاه واکسیناسیون دانش‌آموزی خوزستان باید تا آخرین لحظه یعنی واکسیناسیون ۲۰ درصد باقی‌مانده فعال باشد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، حضور دانش‌آموزان در کلاس اجباری نیست اما آموزش و پرورش باید زمینه حضور دانش‌آموزان در کلاس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را فراهم کند.

وی افزود: از این هفته، مانور طرح شهید سلیمانی در همه شهرهای خوزستان برگزار خواهد شد.

حیاتی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بانک‌ها، گفت: اقدامات خوبی در این خصوص در بانک‌ها در حال انجام است و تقریبا ۸۰ درصد کار انجام شده است و یک هفته دیگر مهلت داده‌ایم تا ۲۰ درصد باقی‌مانده کار انجام شود.

وی بیان کرد: سازمان‌هایی که در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیش‌قدم هستند باید تشویق شوند. صدا و سیما نیز مستندی از جهادگران سلامت تهیه و به صورت کشوری پخش کند.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.