×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 15 خبر
تنوع قومی خوزستان در جهت توسعه استان به کار گرفته نشده است

صادق خلیلیان در نشست شورای اندیشه ورزی استان در استانداری خوزستان با تاکید بر استفاده از نظرات نخبگان، اساتید و فعالان حوزه های مختلف در جهت بهبود و افزایش کارایی نظام مدیریتی استان بیان کرد: ضرورت دارد نخبگان مورد تشویق قرار گیرند تا در خوزستان بمانند و از این مسیر به توسعه استان کمک کنند.

وی نمایندگان استان را دغدغه‌مند و دارای ظرفیت دانست و گفت: از این ظرفیت کمک‌کننده می‌توان در جهت توسعه استان  بهره برد از سوی دیگر اساتید دانشگاه، نخبگان، فرهیختگان و هیات‌های اندیشه ورز  از جایگاه مهمی برخوردارند که به عنوان گروه های مرجع و پیشتاز در مسایل مختلف استان  نقش تاثیرگذاری در توسعه استان می توانند ایفا کنند.

خلیلیان ،خوزستان  را استانی راهبردی که بر مسیر توسعه کشور تاثیرگذار است معرفی کرد و گفت: هر چه خوزستان از توسعه بیشتری برخوردار باشد به روند توسعه کشور نیز کمک می‌کند.

وی ضمن آسیب شناسی  و ریشه یابی مشکلات استان توضیح داد: مشکلات خوزستان بیش از این که محدود به اعتبار باشد به مسایل درون استانی که باید سازمان دهی شوند برمی‌گردد.

خلیلیان محرومیت زدایی، کاهش فقر و کاهش نرخ بیکاری  را از اولویت های مهم استان خوزستان برشمرد و گفت: ابعاد مختلف توسعه روابط در هم تنیده ای دارند و تفکیک پذیر نیستند. زیربنای هر جامعه ای فرهنگی است اما اگر سایر ابعاد مورد توجه قرار نگیرد بر آن تاثیر می‌گذارد و مشکلات فرهنگی و امنیتی را ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: مسایل و مشکلات خوزستان قابل حل می باشند و نیاز است برای حل آنها تصمیم به موقع گرفته شود. اگر برخی مشکلات استان نیز نیاز به بودجه و اعتبار داشته باشند پیگیری می شوند.

 

منبع: ایزنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.