×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 13 خبر
شرایط برای انتقال و بروز وبا مهیا است / لزوم رصد بیشتر وضعیت فاضلاب اهواز

دکتر مهران احمدی‌بلوطکی با بیان اینکه در مقاطع مختلف سال نگران بروز بیماری‌های روده‌ای، اسهالی و گوارشی هستیم، اظهار کرد: معمولا در سال دو پیک التور یا وبا داریم که احتمال شیوع بیماری در این مقاطع بیشتر است؛ پیک بهاره در اردیبهشت‌ماه و پیک پاییزه در آبان‌ماه.

وی افزود: در این شرایط باید همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری‌ها و شرکت آب و فاضلاب در خصوص جمع‌آوری آب‌های سطحی، جاری نبودن فاضلاب در خیابان‌ها و دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم رصد بیشتری داشته باشند تا خطر شیوع این بیماری به صفر برسد.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: همکاران بهداشت در این مقاطع در خصوص انجام بازرسی و نمونه‌برداری از آب آشامیدنی بررسی مراجعه‌کنندگان با علائم گوارشی و اسهال خونی اقدام می‌کنند و در پاییز امسال تاکنون گزارشی از التور نداشته‌ایم.

احمدی‌بلوطکی گفت: در غرب اهواز به صورت مستمر در خصوص کیفیت و وضعیت آب مناطق روستایی و تا حدودی شهری نگرانی خود را اعلام کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در پیک پاییزه التور وضعیت آب آشامیدنی با جدیت بیشتری رصد می‌شود، افزود: در جایی که مشکلی وجود داشته باشد قطعا تذکرات به مسئولان مربوطه داده می‌شود.

دبیر شورای سلامت اهواز بیان کرد: بارندگی در اهواز هنوز آغاز نشده است اما قطعا آغاز بارندگی‌ها و وجود روان‌آب‌ها در مناطق مسکونی و جاری شدن فاضلاب‌ها می‌تواند منشاء و کانون بیماری‌های پوستی و گوارشی باشد بنابراین امیدواریم در این خصوص تدابیر لازم اندیشیده شده باشد تا با آغاز بارندگی‌ها با مشکل خاصی روبه‌رو نشویم.

وی با اشاره به مشکلات آب شرب و وضعیت بالازدگی فاضلاب در اهواز گفت: در حال حاضر شرایط برای بروز یا انتقال بیماری التور وجود دارد و احتمال بروز چنین مشکلی نیز هست اما تاکنون موردی از بروز التور نداشته‌ایم.

احمدی‌بلوطکی افزود: در هر جایی که آب آشامیدنی سالم نباشد، مشکلات فاضلاب بیداد کند و روان‌آب‌ها و مشکلات زیرساختی در حوزه آب و فاضلاب وجود داشته باشد احتمال بروز بیماری‌های پوستی و گوارشی وجود دارد اما آمار دقیقی در این خصوص نداریم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.