×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
شناسایی ۱۲ مورد ابتلا به آنفلوآنزا در خوزستان

دکتر سید محمد علوی با اشاره به همزمانی بروز آنفلوآنزا و کرونا، اظهار کرد: بیماری آنفلوآنزا یک بیماری تنفسی حاد واگیردار است که بر اثر عفونت با ویروس مولد آنفلوآنزا بروز پیدا می‌کند. آنفلوآنزا در تمامی طول سال رخ می‌دهد اما معمولا بیشترین زمان فعالیت آن به صورت فصلی در ماه‌های سرد سال و اوج آن در زمستان است.

وی افزود: تب و لرز، درد عضلانی، درد مفاصل، سردرد، خستگی، تهوع، استفراغ و اسهال از علائم ابتلا به آنفلوآنزا هستند.

علوی گفت: با توجه به تشابه علائم بالینی بیماری کووید – ۱۹ و آنفلوآنزا، تشخیص افتراقی بیماری و اثبات آن تنها از طریق انجام تست و اخذ نمونه از افراد مشکوک امکان‌پذیر است.

وی بیان کرد: در استان خوزستان تاکنون از ۹۲ بیمار مشکوک به کرونا که تست PCR آن‌ها منفی بوده، تست آنفلوآنزا گرفته شده است که تست ۱۲ مورد از این افراد مثبت اعلام شد اما خوشبختانه تاکنون مورد فوتی به علت ابتلا به آنفلوآنزا در استان خوزستان گزارش نشده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تاثیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی، گفت: سال گذشته به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعداد مبتلایان به آنفلوآنزا بسیار کم بود بنابراین انتظار می‌رود مردم با رعایت این نکات، از ابتلا به بیماری پیشگیری کنند.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.