×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
بهره‌مندی ۴۴۸ فرزندپسر مددجویان کمیته امداد خوزستان ازخدمات نظام وظیفه

ناجی عبیاوی در جمع خبرنگاران بیان کرد: خدمات نظام وظیفه شامل معافیت سربازی، کاهش تعرفه خدمت و انتقال به نزدیک‌ترین پادگان محل سکونت است.

وی بابیان اینکه معافیت فرزند پسر از خدمت سربازی به شرطی انجام می‌شود که حضور فرزند باعث توانمندی و بهبود شرایط اقتصادی خانوار باشد، افزود: ۱۵۲ نفر از فرزندان پسر خانوارهای زیرحمایت در این مدت از خدمت سربازی معاف شدند.

عبیاوی هدف از ارایه معافیت سربازی را کمک به توانمندسازی خانوارهای زیرحمایت بیان کرد و گفت: بر اساس قانون تنها یک نفر از فرزندان پسر خانوارهای بدون سرپرست و یا تنها پسر خانوارهایی که دارای سه دختر هستند از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

وی افزود: طرح تسهیلات سربازی شامل خانوارهای فوت سرپرست مرد خانوار، طلاق و نیز خانوارهای دارای سه فرزند دختر است.

وی گفت: به‌منظور کاهش مشکلات معیشتی خانوارهای زیرحمایت، با پیگیری‌ و انجام مکاتبات با سازمان نظام‌وظیفه ۲۹۶ نفر از سربازان زیرحمایت به نزدیک‌ترین پادگان محل سکونت خود منتقل و از کاهش تعرفه سربازی بهره‌مند شدند.

عبیاوی یکی از مؤلفه‌های توانمندسازی مددجویان زیرحمایت را کمک به معافیت سربازی فرزندان پسر این خانوارها بیان کرد و افزود: معافیت فرزندان مددجو و پس‌ازآن دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی و شروع به کار در حرفه‌ای خاص توان اقتصادی خانواده را بالا برده و موجب توانمندسازی این خانوارها می‌شود.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با بیان اینکه این کمیته طرح سرباز ماهر با همکاری نیروهای مسلح را به اجرا درآورده، بیان کرد:در این طرح مهارت های فنی و حرفه‌ای رایگان به فرزندان خانوارهای مددجو مشمول خدمت سربازی ارایه می‌شود.

وی با بیان اینکه سربازان مددجو به منظور مهارت آموزی از بسته های تشویقی این نهاد بهره‌مند می‌شوند، بیان کرد: بسته های تشویقی این نهاد به سربازان ماهر پیش، هنگام و پس از سربازی ارایه می‌شود، که از اصلی ترین بسته های تشویقی آن، تامین تمامی هزینه مهارت آموزی، و ارایه تسهیلات اشتغال خانواده است.

۱۳۰ هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.