×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 14 خبر
شستشوی بیش از ۹۰ پست برق در خوزستان برای مقابله با ریزگردها

سید مهرداد بلادی موسوی اظهار داشت : با توجه به عبور از پیک بار شبکه و کاهش بار و امکان پذیر بودن مانور در شبکه، کار شستشوی تجهیزات پست های برق و خطوط با سرعت بیشتری در حال انجام است تا در

آلودگی های زمستان پیش رو ، شبکه دچار حادثه و خاموشی نشود.

وی افزود: با توجه به کاهش بارندگی ها احتمال وقوع ریزگردها افزایش پیدا کرده که خطری بالقوه برای آلودگی شبکه برق است و می تواند منجر به حادثه های ناخواسته ای بر روی تجهیزات شود.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای خوزستان تصریح کرد: علاوه بر ریزگردها آلودگی های صنعتی در استان نیز برای تجهیزات برق خطرناک است و باید به صورت دوره ای شستشو شوند.

بلادی موسوی افزود: به همین دلیل برای حفظ امنیت شبکه شستشوی تجهیزات در حال انجام است و بر اساس اولویت و میزان آلودگی مناطق تجهیزات به وسیله گروه های عملیاتی شستشو داده می شوند.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای خوزستان ادامه داد: کار شستشوی تجهیزات با ماشین آلات و دستگاه های مقره شوی مجهزی که بعد از خاموشی های سال ۹۵ در استان خریداری شده بطور مستمر در حال انجام است و با توجه به آلودگی هر منطقه ممکن است چند بار هم تکرار شود.

بلادی موسوی تصریح کرد: در تابستان به دلیل پرباری شبکه امکان شستشوی تجهیزات کمتر است و بعد از کاهش پیک بار علاوه بر بهینه سازی و آماده سازی شبکه برای تابستان سال آینده، شستشوی تجهیزات نیز انجام می شود که دارای هزینه زیاد و وقت بسیاری را نیز از گروه های عملیاتی می گیرد.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان دارای ۹ هزار و ۱۶۲ کیلومتر خط شبکه انتقال و فوق توزیع برق و ۲۴۵ پست انتقال و فوق توزیع در استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.