×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
همکاری در تامین برق مجموعه‌های تولیدی و اشتغالزای خوزستان

محمود دشت بزرگ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس هماهنگی‌های انجام شده و توافقات میان شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و شرکت فولاد جهان آرا اروند، پست برق ۴۰۰ کیلوولت شهید آبکار که به صورت GIS طراحی و احداث شده است، وارد مدار شد.

وی افزود: پست شهید آبکار اولین پست GIS از نوع ۴۰۰ به ۳۳ کیلوولت در زمینه تامین برق مشترکین در خوزستان است که ۶۵۰ مگاولت آمپر ظرفیت دارد و خط ۴۰۰ کیلوولت آن نیز، ۶.۵ کیلومتر مدار طول دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: هدف از احداث این پست، تامین برق کارخانه فولاد جهان آرا اروند است که در مراحل آماده سازی پیش از تولید است.

دشت بزرگ تصریح کرد: ارزش سرمایه‌گذاری احداث این پست بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان و هزینه احداث خط ۱۸ میلیارد تومان بوده و در مجموع بیش از ۷۱۸ میلیارد تومان برای راه‌اندازی این پست و خط هزینه شده که توسط فولاد جهان آرا تامین شده است.

وی با اشاره به رتبه دوم برق منطقه‌ای خوزستان در پیک مصرف بار بعد از تهران، گفت: برق منطقه‌ای خوزستان دومین مصرف کننده بزرگ برق کشور با بار بیش از ۸۵۰۰ مگاوات و نیاز مصرف ۹۹۰۰ مگاوات در کشور است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: این شرکت با هر مجموعه‌ای که قصد تولید و اشتغالزایی داشته باشد همکاری لازم را به عمل خواهد آورد و برق مورد نیاز آن‌ها را تامین می‌کند.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.