×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
۲هزار واحد مسکونی بندر امام خرداد سال اینده به بهره‌برداری می رسد

اکبر نیکزاد در جریان بازدید از روند اجرایی مجموعه ۲ هزار واحدی مسکونی شهر بندر امام خمینی افزود:در این مجموعه ۸۷۰قطعه زمین با وام مصوب به متقاضیان واگذار شده و هم اکنون مشغول ساخت و ساز هستند.

وی با اشاره به اینکه در جریان سیل آذر ماه ۱۳۹۹ شهر بندر امام خمینی حدود پنج هزار واحد مسکونی این شهر آسیب دید افزود: سه هزار واحد از واحدهای به شدت آسیب دیده ، درجا سازی خواهد شد و ۲ هزار واحد دیگر به دلیل غیر استاندارد و آسیب پذیر بودن جا به جا می‌شوند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد:در این مجموعه ۲ هزار واحدی همه تاسیسات زیربنایی نظیر فاضلاب ، شبکه جمع آوری آبهای سطحی ، مدرسه ، فضاهای ورزشی دیده شده است و با تکمیل آن فضایی سالم و آبرومند برای ساکنان شکل خواهد گرفت.

نیکزاد افزود:سه هزارواحد آسیب دیده ناشی از سیل که فاقد هرگونه امکانات زیرساختی هستند درجا سازی می شوند ولی باید ساکنان این خانه ها را تخلیه کنند تا بازسازی و نوسازی آنان شتاب گیرد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخت و نوسازی پنج هزار واحد آسیب دیده را کاری سخت توصیف کرد و افزود: محوریت و مشارکت مردم ، کار بازسازی پنج هزار واحد مسکونی در شهر بندر امام خمینی را سرعت خواهد داد.

نیکزاد روزپنجشنبه از مناطق زلزله زده اندیکا در شمال شرق خوزستان نیز بازدید و در نخستین گام برای شروع بازسازی مناطق آسیب دیده ، عملیات آواربرداری در این مناطق را شروع کرد.

قرار است بنیاد مسکن یک هزار خانه تخریب شده ناشی از زلزله ۵.۲ریشتری اندیکا را بسازد و ۲ هزار واحد نیز با تعمیر و بازسازی کند.

زلزله بیش از پنح هزار میلیارد ریال به واحدهای مسکونی ، زیرساخت ها و تاسیسات زیربنایی اندیکا خسارت زد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.