×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
آواربرداری از مناطق زلزله زده اندیکا هفته آینده آغاز می‌شود

صادق خلیلیان در حاشیه نشست قرارگاه بازسازی منازل زلزله اندیکا در جمع خبرنگاران اظهار داشت:در این نشست مقرر شد رییس سازمان مدیریت بحران کشور پیگیری لازم را از طریق دولت برای گرفتن مصوبه خسارت های برآورد شده انجام دهند تا پس از تصویب خسارت در دولت ، اعتبارات ابلاغ و اقدام لازم برای بازسازی سرعت گیرد.

وی با بیان اینکه با هماهنگی دستگاه‌ها و تقسیم کار صورت گرفته مسیر رسیدگی به امور زلزله‌زدگان اندیکا با سرعت انجام خواهد شد ادامه داد: قرار است بخشی از هزینه ها به صورت کمک بلاعوض و بخشی هم به صورت تسهیلات بلند مدت تامین شود. مجموع وام و کمک بلاعوض برای بخش عشایری و روستایی حدود ۲ میلیارد ریال برای هر واحد مسکونی برآورد شده که امیدواریم تصویب و ابلاغ شود.

استاندار خوزستان با تاکید بر الگوی ساخت در منطقه گفت:یک الگوی ساخت برای مناطقی که دسترسی آسان بوده و امکان انتقال مصالح وجود دارد طراحی شده همچنین ویژه مناطق سخت گذر نیز الگوی دیگری در نظر گرفته شده است در مناطق سخت گذر باید از مصالحی که در منطقه وجود دارد استفاده شود.

خلیلیان ادامه داد: براساس پرونده های تشکیل شده کار بازسازی و آواربرداری توسط بنیاد مسکن و براساس ۲ الگوی ساخت آغاز خواهد شد البته برای اینکه بتوانیم بازسازی را شتاب بخشیم نیازمند  ابلاغ مصوبه دولت هستیم تا بخشی از هزینه‌ها به صورت بلاعوض  و بخشی به صورت وام بلند مدت تامین شود.

وی گفت:مجموع وام و کمک بلاعوض برای بخش عشایری و روستایی حدود ۲ میلیارد ریال برای هر واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله پیشنهاد شده است.

به گزارش ایرنا پنج زمین لرزه در فاصله زمانی ۱۲ تا ۱۹ مهرماه جاری در شهرستان اندیکا با مرکزیت قلعه خواجه رخ داد. بزرگترین این زلزله ها ۵،۷ ریشتر شدت داشت.

طبق برآورد اعلام شده بر اثر وقوع زمین لرزه های اخیر در شهرستان اندیکا ۹۸۰ واحد مسکونی نیاز به تخریب و بازسازی و یکهزار و ۹۵۰ واحد مسکونی در این منطقه نیز نیاز به بهسازی دارند.

همچنین ۶۰۰ مکان نگهداری دام در این شهرستان که بر اثر زلزله دچار آسیب شدند باید بازسازی شوند.

بر اساس آخرین گزارش زلزله های اخیر پنج هزار میلیارد ریال به شهرستان اندیکا خسارت وارد کرده است.

اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر است. شهرستان اندیکا با مساحت ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.