×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
کاهش ۱۰ درصدی رعایت پروتکل های بهداشتی در خوزستان

دکتر محمد علوی اظهار داشت: از وقتی که رنگبندی شهرهای استان زرد و آبی شد، مردم شروع به عادی انگاری کردند که این وضعیت اگر ادامه داشته باشد نگران کننده است.

وی افزود: پوشش ماسک از جانب مردم در مناطق مرکزی استان از ۷۵ به ۶۵ درصد کاهش یافته است و  در مناطق حاشیه ای از ۲۵ به پنج درصد رسیده است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان یک دُز و ۴۰ درصد هر ۲ دُز را دریافت کرده اند گفت: شهرهایی مثل بهبهان، دزپارت و شرق اهواز به ترتیب ۸۵، ۸۴ و ۸۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال خود را واکسینه کرده اند و شهرهای دشت آزادگان، کارون و شادگان به ترتیب ۴۳، ۴۲ و ۲۸ درصد جمعیت تحت پوشش خود را حداقل یک دز واکسن زده اند که رقم پایینی است.

وی با اشاره به اینکه میانگین پوشش واکسیناسیون در دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان ۴۸ درصد است افزود: شهرهای دزپارت، بهبهان، اهواز شرق و غرب به ترتیب ۹۰، ۶۷، ۴۶ و ۴۶ درصد جمعیت دانش آموزان خود را واکسینه کرده اند و  شهرهای شادگان و کارون که در رتبه های آخر قرار دارند به ترتیب ۱۵و ۳۶ درصد جمعیتشان را واکسن زده اند.

علوی گفت: ۵۰ درصد کل جمعیت استان یک دُز و ۲۶ درصد هر ۲ نوبت واکسن را دریافت کرده اند که از متوسط کشوری حدود چند درصد عقب تر هستیم. هنوز از خطر بیماری در امان نیستیم زیرا باید ۸۰ درصد جمعیت استان هر ۲ دُز واکسن را تزریق کرده باشند.

وی افزود: پوشش واکسیناسیون بالای ۱۸ سال در مناطق شهری حدود ۷۵ درصد بوده در حالی که در مناطق روستایی ۴۹ درصد است. مناطق روستایی استان پراکنده بوده و این موضوع کار را سخت تر می کند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: پوشش واکسیناسیون مناطق شهری و روستایی در جمعیت بالای ۱۲ سال به ترتیب ۷۰ و ۵۰ درصد بوده که متوسط استانی آن حدود ۶۵ درصد است. پوشش واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸سال در مناطق شهری و روستایی به ترتیب ۵۲ و ۴۳ درصد بوده که متوسط استانی ۴۸ درصد است.

در حال حاضر بیش از ۳ میلیون و ۶۱۰ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده که از این تعداد ۲ و ۳۹۰ هزار نفر نوبت اول و یک میلیون و ۲۲۰ هزار نفر هر ۲ دُز را دریافت کرده اند.

اکنون ۱۲ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و ۱۵ شهرستان آبی کرونایی هستند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.