×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 12 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صنعت گردشگری خوزستان مورد غفلت واقع شده است

سید کریم حسینی در همایش ملی راهکارهای احیای صنعت گردشگری در دوران پسا کرونا که با حضور اعضای فراکسیون میراث و گردشگری مجلس  در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: لازم است به شکل تخصصی و کارشناسی ظرفیت‌های خوزستان در مقوله گردشگری و میراث فرهنگی را معرفی کنیم تا بتوانیم صنعت گردشگری را به معنی واقعی کلمه در خوزستان احیا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت گردشگری در خوزستان به دلیل ظرفیت‌های دیگر به ویژه ظرفیت‌های صنعتی از جمله نفت و صنایع تحت‌الشعاع قرار گرفته است و نتوانسته‌ایم به آن شکل به ظرفیت گردشگری، فرهنگی و تاریخی خوزستان بپردازیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از ابتدای کار این مجلس به دنبال آن بودیم تا محورهای اصلی توسعه استان و برطرف کردن برخی مشکلات به ویژه بیکاری و سرمایه‌گذاری را دنبال کنیم. در این زمینه از فعالان این بخش‌ها دعوت کردیم و جلسات متعدد با مسئولان داشتیم تا به این امور بپردازیم.

حسینی تاکید کرد: باید جایگاه خوزستان را در این مقوله معرفی کنیم و غفلتی در این خصوص نشود. البته این امر مربوط به یک تشکل اجتماعی ـ فرهنگی میراثی و گردشگری نیست و باید مجریان، نمایندگان مردم و صاحب نظران به این بحث مغفول مانده خوزستان بپردازند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان این که به بحث گردشگری خوزستان به درستی پرداخته نشده است، تصریح کرد: مشکلات عدیده‌ای در کشور وجود دارد و سوءمدیریت کشور در حوزه‌های مختلف موجب نپرداختن یا کم اهمیت دادن مسئولان به این امر شده است.

وی بیان کرد: باید به کمک همه در خوزستان بتوانیم به نقاط مغفول مانده و پنهان بپردازیم و برنامه‌ریزی کنیم تا این همایش فتح بابی برای برنامه‌های بعدی باشد.

حسینی با تاکید بر این موضوع که متخصصان این امر باید برای نمایندگان و مجریان، وظیفه تعیین کنند گفت: شاید نماینده‌ها یا مدیران به دلیل کثرت کار و مشکلات استان در این خصوص غفلت کنند. بنابراین باید برنامه مشخص، مدون و جامعی با جدول زمان‌بندی داشته باشیم و وظایف هر بخش را مشخص کنیم.

حسینی با بیان این که برای رونق بخشیدن به صنعت گردشگری خوزستان باید همکاری و همراهی بین‌بخشی داشته باشیم، خاطر نشان کرد: برای مسئولان این امر، عذری پذیرفته نیست. همچنین عنوان محدودیت اعتبارات و سایر مشکلات هم بهانه‌ای برای نپرداختن به این امر، پذیرفتنی نیست. همه نمایندگان دغدغه این موضوع (گردشگری) را دارند و مجمع نمایندگان خوزستان آمادگی دارد به این امر بیشتر بپردازد.

وی با اشاره به غفلت از صنعت گردشگری خوزستان، گفت: به طور قطع صنعت گردشگری خوزستان می‌تواند نقطه عطفی برای توسعه و حضور گردشگران برای رفع بخشی از معضل بیکاری استان باشد.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.