×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
لزوم سرعت بخشی به اجرای طرح آبرسانی غدیر

علی‌اکبر محرابیان در حاشیه بازدید از ایستگاه پمپاژ ام‌الدبس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سفر به خوزستان مسایل مربوط به آب و فاضلاب و به ویژه طرح آبرسانی غدیر بررسی خواهد شد.

وی افزود: در سفر یک ماه گذشته دولت با حضور رئیس جمهور به خوزستان، طرح‌هایی مصوب شد که مهمترین علت سفر به خوزستان نیز بررسی اجرای آن مصوبات و طرح‌ها است.

وزیر نیرو با اشاره به آخرین وضعیت طرح آبرسانی غدیر گفت: در ماه اخیر این پروژه سرعت خوبی در اجرا داشته و تقریبا همه جبهه‌های کاری آن فعال شده است.

محرابیان عنوان کرد: در اجرای طرح آبرسانی غدیر هنوز با نقطه مطلوب فاصله است و برای اجرا نیاز است تا با سرعت بیشتری پیش برویم.

وی افزود: مرحله اول پروژه آبرسانی غدیر در طول سالیان قبل اجرا شده است و در این زمینه ۱۰ مترمکعب بر ثانیه آب از کرخه در شبکه شهرها و روستاهای خوزستان تزریق می‌شود.

وزیر نیرو عنوان کرد: در سفر ماه گذشته دولت به خوزستان مصوب شد این ۱۰ مترمکعب بر ثانیه آب، با اجرای خطوط جدید و ایستگاه‌های پمپاژ جدید به ۲۰ متر مکعب بر ثانیه برسد.

محرابیان ادامه داد: نکته مهم این است که بتوانیم ۱۰ متر مکعب آب‌ را از منبع آب جدید و از دز برداشت و به شبکه تزریق کنیم.

وی افزود: با اجرای طرح غدیر، حجم آب برای ۲۶ شهری که در مسیر اجرای طرح هستند تا ۱۰ سال آینده کفایت می‌کند و مساله‌ای در تامین آب نخواهد بود و تا ۱۰ سال آینده آب پایدار خواهند داشت.

وزیر نیرو بیان کرد: مساله مهم این است که آب گوارای دز در شبکه آب شرب خوزستان تزریق می‌شود.

محرابیان در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص اجرای طرح‌های انتقال آب از سرشاخه‌های خوزستان عنوان کرد: وزارت نیرو پیگیر طرح‌های مصوب است و بحث صدور مجوز زیست محیطی برای طرح‌های انتقال آب مثل ونک سولگان و … را باید از دستگاه مربوطه پیگیری کرد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.