×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
“عادی شدن” اختلاط آب و فاضلاب بسیار بد است

جعفر ربیحاوی در جلسه کمیته آب و فاضلاب و التور که در استانداری خوزستان برگزار شد، در خصوص مشکلات آب و فاضلاب شادگان اظهار کرد: کدورت بالای آب با میانگین متوسط ۱۰ NTU، شکستگی گسترده در خطوط انتقال و شبکه توزیع آب شهری و روستایی، قطعی مکرر آب در برخی نقاط، کلر باقیمانده صفر و آلودگی میکروبی در برخی نقاط، انشعابات غیر مجاز و شوری آب معضلات بخش آب شهری و روستایی شادگان هستند.

وی افزود: باید یک جایی این مشکلات حل شود. اینکه عنوان می‌شود سکونت در نقطه‌ای غیر مجاز است یا نقشه شهرسازی ندارد، به بهداشت مربوط نمی‌شود زیرا اگر اولین مشکل بهداشتی در این خصوص رخ دهد، نخستین کسی که باید جواب دهد بهداشت است در حالی که در هر جلسه این صحبت‌ها در مورد مشکلات بهداشتی مطرح می‌شود.

ربیحاوی بیان کرد: گفتن عبارت “کلر باقیمانده صفر” در استان خوزستان عادی شده است در حالی که اگر این مساله در استان دیگری مطرح شود، قابل باور نیست. عادی شدن مساله اختلاط آب و فاضلاب نیز بسیار بد است.

وی گفت: وضعیت تاسیسات آب و فاضلاب شادگان در بدترین حالت قرار دارد و حتی در آفریقا نیز وضعیت این گونه نیست.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به سر ریز همیشگی فاضلاب در شادگان، بیان کرد: در یک بازه زمانی مساله‌ای بابت تامین ۱۰ میلیون تومان برای انجام یک پروژه مطرح بود که شرکت آب و فاضلاب شادگان می‌گفت توان تامین این مبلغ را ندارد.

وی تصریح کرد: وضعیت موجود اصلا خوب نیست و اگر مشکلی رخ نمی‌دهد، لطف خدا است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.