×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
ضرورت دادن اختیارات استانی به ستاد تنظیم بازار خوزستان

امیر حسین نظری روز سه‌شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: بخش زیادی از تصمیم‌ها و اختیارات اجرای مصوبات در ستاد تنظیم بازار مرکز انجام می‌شود و همین باعث شده تا امکان تصمیم گیری و اجرای مصوبات برای حل مشکلات درون استان را نداشته باشیم.

وی گفت: اگر به ستاد تنظیم بازار خوزستان اختیارات بیشتری داده شود می‌توان در شرایط اضطراری و حساس تاثیرگذاری بیشتری را در بازار استان داشت.

رییس سازمان صمت خوزستان بیان کرد: نبود اختیار استانی کار را برای عملیاتی کردن برخی تصمیم‌ها سخت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به عرضه سیمان در بستر بورس گفت: در چند ماه گذشته قیمت سیمان در خوزستان دچار تغییراتی شد که با سختی و تلاش موفق به تثبیت قیمت این کالا در استان شدیم اما در چند روز اخیر با عرضه سیمان در بستر بورس‌، شاهد افزایش قیمت این کالا هستیم.

نظری بیان کرد: متاسفانه قیمت سیمان در بورس، ثباتی ندارد و به تدریج قیمت این کالا در حال افزایش است.

رییس سازمان صمت ادامه داد: باید فکری برای این موضوع شود تا شاهد افزایش قیمت سیمان در استان نشویم.

کاهش چشمگیر جوجه‌ریزی در خوزستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: میزان جوجه ریزی در خوزستان در خرداد امسال ۳۰ درصد و از ابتدای تیر امسال تاکنون ۲۲ درصد کمتر از مدت مشابه پارسال است.

خدارحم امیری زاده افزود: با این روند با کاهش چشمگیر عرضه مرغ در بازار روبه رو خواهیم بود و ضروری است که در سطح ملی برای تامین مرغ استان فکری شود.

وی گفت: متاسفانه با تصمیم وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر امکان جوجه ریزی مرغداری ها در صورت تحویل ۹۰ درصد تولید مرغ خود به کشتارگاه‌ها، با مشکلات عدیده‌ای در این بخش در استان روبه رو شده‌ایم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: به وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد دادیم که با گرفتن تعهد کتبی از مرغداری‌ها، اجازه جوجه ریزی را صادر کنند اما متاسفانه با وجود موافقت وزارتخانه هنوز این پیشنهاد عملیاتی نشده است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.