×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
انجمن نثر بیداری در اهواز آغاز به کار کرد

در این جلسه که در محل خانه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی برگزار شد ابتدا پیشکسوتان ادبیات پایداری خوزستان به شرح وضعیت ادبیات پایداری استان و کارهای بر زمین مانده پرداختند.

استاد بهزاد شیخی ضمن تشریح کارهای انجام شده ادبیات پایداری خوزستان با مقایسه حجم کتاب ها و فیلم های ساخته شده درباره سیل اوکلاهاما در آمریکا و حجم کارهای ساخته شده درباره سیل خوزستان، از مغفول ماندن موضوعات پایداری روز سخن گفت و و توجه ویژه به این موضوعات را از ضرورت های امروز جامعه دانست تا جایگاه خوزستان در ادبیات پایداری نسبت به سایر استان ها بالاتر رود.

استاد محمود زهرتی از دیگر پیشکسوتانی بود که در این جلسه خواستار جمع آوری هر چه سریعتر خاطرات و تجربیات افراد زیسته دفاع مقدس شد و خاطر نشان کرد اولویت اول ادبیات پایداری استان برای جهش و ارتقا وضعیت موجود باید جمع آوری باشد و این کار هم به عهده نهادها و متولیان مرتبط و هم دغدغه مندان و نویسندگان این عرصه است.

پس از آن علی هاجری دبیر انجمن نثر بیداری ضمن معرفی فعالیت های موسسه رسانه بیداری در زمینه تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اهواز هدف اصلی تاسیس انجمن نثر بیداری را برقراری حلقه اتصال بین پیشکسوتان ادبیات پایداری خوزستان با جوانان و دغدغه مندان این عرصه عنوان کرد تا با استفاده از تجربیات ارزشمند اساتید پیشکسوت به عنوان چراغ راه نسل جوان جدیدی در این عرصه تربیت نمود تا بتوان آینده بهتری برای ادبیات پایداری خوزستان ساخت و بار بر زمین مانده را با سرعت بیشتر و افراد بیشتری به دوش کشید.

هاجری همچنین درباره برنامه‌های انجمن نثر بیداری عنوان کرد: نقد و بررسی آثار موجود ادبیات پایداری استان با حضور نویسندگان آثار، تماشای فیلم های مرتبط، برگزاری دوره های آموزشی تاریخ شفاهی، خاطره نگاری، داستان نویسی با دعوت از اساتید کشوری و استانی از برنامه های ما در طول جلسات خواهد بود. همچنین قصد داریم با دعوت از راویان و حماسه آفرینان دوران انقلاب و دفاع مقدس در جلسات زمینه‌ای فراهیم کنیم تا تا علاقه‌مندان با شنیدن خاطرات این عزیزان به طور مستقیم و بی واسطه بتوانند خاطرات را ثبت و ضبط نمایند و الهام گرفتن از آن‌ها آثار ارزشمندی تولید نمایند. نسل جدیدی تربیت کنند که بار بر زمین مانده ادبیات پایداری خوزستان را با استفاده از تجربیات گذشته در آینده رقم بزنند.

در پایان حضار جلسه با استقبال از تاسیس انجمن نثر بیداری ضمن معرفی خود و فعالیت های ادبی شان به آسیب شناسی کمبودهای ادبیات پایداری خوزستان و ارائه راهکارهایی برای برون رفت از این وضعیت پرداختند.

بناست جلسات انجمن نثر بیداری چهارشنبه هر دو هفته یک بار راس ساعت ۱۸ در محل خانه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی واقع در خیابان ۱۷ غربی پادادشهر اهواز برگزار شود.

 

 

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.