×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
نگرانی از افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان در روزهای آینده

دکتر سید محمد علوی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی شهرهای استان خوزستان از جمله هویزه، دشت‌آزادگان، شادگان، آبادان، هندیجان، مسجدسلیمان، باغملک، هفتکل و باوی ناامیدکننده است.

وی افزود: متوسط رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر اساس خوداظهاری مراکز بهداشت شهرستان‌ها ۷۷ درصد است اما طبق بررسی میدانی، حدود ۶۰ درصد است و نگرانی ما از این است که در روزهای آینده شاهد بروز موارد بیشتری از بیماری باشیم. اگر وضعیت به همین شکل باشد، از روند بیماری جلوگیری نمی‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: میزان استفاده از ماسک در مناطق مرکزی شهرها حدود ۷۳ درصد اما در مناطق حاشیه‌ای، حدود ۳۰ درصد است که در مجموع می‌توان گفت میزان استفاده از ماسک حدود ۶۰ درصد و بسیار پایین است.

علوی بیان کرد: میزان رعایت تهویه مطلوب نیز در مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی در شهرهای شادگان، آبادان، هفتکل، باوی و باغملک و خرمشهر پایین است. میزان رعایت بهداشت فردی نیز در مراکز تهیه و توزیع در این شهرستان‌ها پایین است. میزان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در این شهرها نیز پایین است. میزان استفاده از ماسک توسط  کارکنان مراکز شادگان، هویزه، هفتکل، دشت‌آزادگان نیز پایین بوده است.

وی تصریح کرد: متوسط رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات خوزستان ۸۷ درصد است اما در برخی شهرها از جمله مسجدسلیمان، دشت‌آزادگان، باغملک، بندر ماهشهر و رامشیر فوق‌العاده پایین است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: میزان استفاده از ماسک توسط خدمت‌دهندگان در واحدهای اداری در دشت‌آزادگان، باغملک، شرق اهواز و هفتکل نیز پایین است. میزان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در ادارات نیز از ۹۷ درصد در هفته قبل به ۹۱ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه میزان رعایت فاصله‌گذاری در بانک‌های برخی شهرستان‌ها پایین است، عنوان کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هندیجان، دشت‌آزادگان و کارون بسیار کمتر از ۷۰ درصد است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.