×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
همایش بین‌المللی «مهدویت، فرصت‌ها و چالش‌ها» در اهواز برگزار می شود

ناصر سودانی رئیس دانشگاه امیرالمومنین(ع) اهواز در نشست خبری با موضوع همایش بین‌المللی «مهدویت، فرصت‌ها و چالش‌ها» به رسالت جامعه علمی و اهمیت توجه به آن اشاره و اظهار کرد: جامعه علمی موظف است در راستای روشنگری افکار عمومی و تحقق این مأموریت، گام‌های بلندی بردارد.

وی با اشاره به برنامه های این دانشگاه افزود: طی پنج سال گذشته ۳۳ جلسه دفاعیه دکتری در این دانشگاه برگزار شد و ۴۵۰ نفر کارشناس ارشد و ۲۰۰ کارشناس از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند.

سودانی به برگزاری همایش بین‌المللی «مهدویت، فرصت‌ها و چالش‌ها» اشاره کرد و گفت: این همایش به کمک دانشگاه‌ها و موسسات بین‌المللی کشورهایی چون عراق سوریه، اندونزی، مالزی، مصر، الجزایر و تعداد دیگری از کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه امیرالمومنین(ع) اهواز اظهار کرد: تلاش ما این است که این همایش به صورت حضوری برگزار شود و اگر مهم میسر نشد همانند همایش‌های سالهای گذشته به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه کمیته علمی این همایش از استادان کشورهای مختلف تشکیل شده است،ادامه داد: مقالات برگزیده این همایش در پایگاه isc (پایگاه استنادی علوم جهان اسلام) نمایه می‌شوند.

سودانی به محورهای همایش‌ پیش رو اشاره کرد و گفت: مهدویت و نقش انتظار در بالندگی فکری جامعه، مهدویت و تشکیل تمدن نوین اسلامی، مهدویت و چالش‌های پیش رو و مهدویت و جوانه‌های انقلاب، از جمله محورهای این همایش هستند.

رئیس دانشگاه امیرالمومنین(ع) اهواز عنوان کرد: فراخوان این همایش با مشارکت استادان بین‌المللی تنظیم شده و امروز رونمایی خواهد شد.

وی افزود: امید است به وسیله این همایش بتوانیم در جهت روشنگری افکار عمومی و پاسخ به سوالات جامعه و معرفی بیشتر مکتب اهل بیت(ع)، نقش‌آفرینی کنیم.

گفتنی است: همایش بین‌المللی «مهدویت، فرصت‌ها و چالش‌ها» مهرماه ۱۴۰۰ توسط دانشگاه امیرالمومنین(ع) به منظور روشنگری در موضوع مهدویت و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم جهت تأسیس تمدن نوین اسلامی برگزار می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.