×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کاهش تولید و افزایش مصرف برق خوزستان در ۳ ماهه امسال

فرامرز شادفر اظهار کرد: در سه ماهه ابتدایی سال جاری تولید برق استان خوزستان ۱۰ هزار و ۵۳۸ گیگاوات ساعت بوده است که در مقایسه با سال گذشته، کاهش ۴.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: از این میزان برق تولیدی، ۳۲.۵ درصد توسط نیروگاه‌های برق‌آبی، ۶۶ درصد سهم نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود ۱.۵ درصد سهم نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.

مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: از ۶ هزار و ۹۴۴ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان خوزستان، ۴۲ درصد توسط بخش دولتی  (نیروگاه‌های رامین و ماهشهر) و ۵۸ درصد به وسیله نیروگاه‌های بخش خصوصی (زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) تولید شده است.

شادفر عنوان کرد: به طور متوسط این نیروگاه‌ها در هر روز ۷۵ گیگاوات ساعت برق تولید کرده و به شبکه تحویل داده‌اند.

وی ادامه داد: انرژی مصرفی در استان خوزستان در سه ماهه ابتدایی سال، برابر با ۱۱ هزار و ۳۰۳ گیگاوات ساعت بوده که نشان‌دهنده حدود ۱۸ درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است. پیک خردادماه نیز ۷ هزار و ۸۴۸ مگاوات بوده که نسبت به پیک بار مدت مشابه سال قبل ۰.۶ درصد کاهش داشته است.

مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خاطرنشان‌کرد: با توجه به رشد بسیار بالای بار و انرژی مصرفی و به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه، مدیریت مصرف برق و جابه‌جایی مصارف غیرضروری از ساعات اوج مصرف (۱۴ تا ۱۸ و ۲۱ تا ۲۲) به سایر ساعات شبانه‌روز توسط کلیه مصرف‌کنندگان، امری لازم و ضروری است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.