×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
خورهای خوزستان درگیر مشکلات محیط زیستی فراوان

محمد جواد اشرفی روز سه‌شنبه در همایش تجلیل از واحدهای صنعتی و خدماتی سبز خوزستان در سرسرای آمفی تئاتر هتل نیشکر اهواز بیان کرد: تنش‌هایی در خور موسی ایجاد شده که قادر به حل آن نیستیم و باید اجازه دهیم سربسته بماند چون در صورت دستکاری، تخریب بیشتری اتفاق می‌افتد.

خور به شاخه‌ای (محدوده نیمه بسته آب) از دریا گفته می‌شود که به خشکی داخل شده باشد. خور در حقیقت خلیج کوچک است. چندین خور در سواحل خلیج فارس در جنوب خوزستان وجود دارد که خور موسی از جمله معروف‌ترین آنها است که خورهای کوچکی از آن منشعب شده است.

وی افزود: ظرفیت تاب آوری خوزستان در برابر فعالیت بسیاری از صنایع به صورت شدید کاهش یافته، و هوای استان درگیر مشکلات فراوان زیست محیطی در ارتباط با انتشار انواع گازهای آلاینده در محیط زیست شده و زمین‌های اطراف شهرهای ما درگیر رهاسازی انواع زباله هاست.

اشرفی با بیان اینکه انواع زباله‌های پلاستیکی حاصل فعالیت صنعت پتروشیمی است ادامه داد: این صنعت اکنون تلاش می‌کند استانداردهای محیط زیستی خود را ارتقا دهد.

 

۱۰ واحد پتروشیمی منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر در بندر امام خمینی(ره) سبز هستند

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: از میان ۲۲ واحد پتروشیمی واقع در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر در بندرامام خمینی(ره)، ۱۰ واحد صنعت سبز هستند و چهار واحد فاصله کمی با استانداردهای محیطی و رسیدن به شاخص‌های صنعت سبز دارند.

وی بیان کرد: اگر می‌خواهیم آینده پایدار و اقتصاد مناسبی داشته باشیم باید اطمینان حاصل کنیم که فعالیت‌های صنعتی ما به محیط زیست آسیبی وارد نمی‌کند یعنی مدیران و فعالان صنعت باید باورکنند  فعالیت و تولید آنها مخرب محیط زیست نیست.

 

روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن زباله در خوزستان تولید می‌شود

اشرفی گفت: در خوزستان روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن زباله تولید می‌شود که هیچ کدام از شهرداری‌ها و مسوولان محلی قابلیت مدیریت آنها را ندارند و به شکل غیر استاندارد و غیر بهداشتی در محیط رهاسازی شده‌اند؛ در صنعت نیز میزان قابل توجهی از مواد زاید طبیعی خطرناک و غیر خطرناک در محیط ریخته می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: البته در مدیریت پسماندها در حوزه صنعت در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی رقم خورده  ولی باید کارهای بهتری انجام شود و به سمت اقتصاد سبز حرکت کنیم.

 

روند توسعه دنیا بر اساس اقتصاد سبز است

وی اضافه کرد: روند توسعه در دنیا بر اساس اقتصاد سبز است و برای رسیدن به این نوع اقتصاد باید توسعه صنعت سبز را که توسعه پایدار و اقتصاد سبز را تضمین می‌کند پیش بگیریم.

اشرفی گفت: هر صنعتی که الگوی تولید خود را در راستای شاخص‌های محیط زیستی قرار دهد و روش‌های فرآیند تولید و تولیدات آن، سازگار با محیط زیست باشد آن صنعت سبز است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: در صنعت سبز تمام تلاش مدیران در فرآیند تولید برای بهره وری حداکثری از منابع انرژی، کاهش استفاده از آب و تولید مواد زاید است.

در این همایش جمعی از واحدهای صنعتی و خدماتی سبز خوزستان مورد تجلیل قرار گرفتند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.