×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
بر خلاف تصور عامه، آمار نزاع در خوزستان پایین است

دکتر فرزاد حسینی با اشاره به فعالیت‌های پزشکی قانونی در خوزستان، اظهار کرد: سال گذشته حدود ۷۳ هزار مورد، معاینات بالینی در خوزستان انجام شده است که درصد زیادی از این معاینات، مربوط به مصدومان تصادفات و تعدادی مربوط به مصدومان نزاع و حوادث مختلف بوده است.

وی افزود: بر خلاف تصور عامه، بررسی اجساد ۵ تا ۱۰ درصد حجم کار پزشکی قانونی خوزستان را تشکیل می‌دهد. ۸۰ درصد حجم کار را معاینات و مابقی را بخش آزمایشگاهی تشکیل می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان با اشاره به شرایط خاص خوزستان و زیاد بودن برخی حوادث در استان گفت: به طور مثال با توجه به گرمای خوزستان و زیاد بودن آب‌های سطحی، فوتی‌های غرق‌شدگی در استان خوزستان زیاد است. آمار فوتی‌های ناشی از برق‌گرفتگی نیز در استان خوزستان همین وضعیت را دارد.

حسینی ادامه داد: برخلاف تصور عامه، آمار نزاع در خوزستان پایین است و استان خوزستان دارای رتبه ۲۸ کشور در آمار نزاع است. در آمار مصدومان تصادفات نیز در کشور رتبه ۲۶ را داریم.

وی با اشاره به تاثیر شیوع کرونا در برخی حوادث و فعالیت‌های پزشکی قانونی، بیان کرد: مصدومان تصادفات در استان خوزستان از ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر در سال ۹۸ به ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر در سال ۹۹ رسید یعنی حدود ۲۱ درصد کاهش یافت. معاینات بالینی نیز حدود ۹ درصد و حتی فوتی‌های ناشی از غرق‌شدگی نیز ۱۰.۵ درصد کاهش یافته است.

حسینی افزود: کسانی که به سوی پزشکی قانونی می‌آیند حال خوبی ندارند و دچار مشکلی شده یا عزیزی را از دست داده‌اند. خدمات پزشکی قانونی منوط به معاینه و آزمایش است و با وجود دورکاری برخی ادارات، همکاران ما به صورت مستمر در حال ارائه خدمت هستند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: با توجه به شرایط شیوع کرونا از مراجعه‌کنندگان می‌خواهیم که تنها یک نفر همراه مصدومان باشد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.