×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
بیانیه ددعوت سازمان دانشجویان و دانش آموختگان استان خوزستان ( سدا) به مشارکت حداکثری در انتخابات

انتخابات به عنوان یکی از پایه های دموکراسی و حق تعیین سرنوشت سیاسی در ایران بشمار می رود و از همین مسیر با فراز و نشیب های فراوان، توفیقاتی در جهت توسعه سیاسی و اجتماعی ایران به دست آمده است.

در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا سرنوشت اجرایی، سیاسی ،اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و عمرانی کشور برای مدت چهار سال تعیین می شود و قهر با صندوق های رای یا کاهش مشارکت می تواند موجبات ضرر و زبان برای آینده کشور باشد و مشارکت آگاهانه در ادوار مختلف نشان داده که از مسیر صندوق های رای حماسه دوم خرداد ۷۶ و خرداد ۹۲ حاصل شده و گشایش های زیادی درعرصه های مختلف مدیریتی کشور حاصل شده است.

مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود در مورد لزوم مشارکت اقشار مختلف مردم در انتخابات پیش‌رو فرموده اند:«انتخابات در یک روز انجام می‌شود اما اثر آن تا چند سال باقی می‌ماند بنابراین با شرکت در انتخابات که متعلق به خود شما است، از خداوند برای رأی دادن به کسی که شایسته این مسئولیت است کمک بخواهید. کسانی که مردم را از رفتن پای صندوق رأی منع و القاء بی‌فایده بودن انتخابات را می‌کنند، دروغ می‌گویند که دلسوز مردم هستند، بنابراین به حرف آنها اعتنا نکنید».

هر چند انتظار می رفت که زمینه حضور حداکثری سلایق مختلف سیاسی در انتخابات ۱۴۰۰ریاست جمهوری فراهم شود و صلاحیت چهره های خدوم و با سابقه مورد تایید قرار گیرد، لکن اعتقاد ما براین است که موضع انفعالی و دوری از صندوق های رای خواسته مطلوب بدخواهان ایران است. لذا از همه مردم شریف ایران اسلامی دعوت می شود تا با مشارکت آگاهانه و متعهدانه خود در تعیین سرنوشت سیاسی کشور در ۲۸ خرداد نقش آفرینی مستقیم داشته باشند.
ان شاءالله در بیانیه های بعدی مواضع سازمان دانشجویان و دانش آموختگان استان خوزستان (سدا) به صورت تحلیلی منتشر خواهد شد.

سازمان دانشجویان و دانش آموختگان استان خوزستان ( سدا)

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.