×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 20 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
لزوم بستری مادران باردار پرخطر در ICU در ساعات اولیه مراجعه

دکتر قاسم جان‌بابایی در جلسه بررسی و ارتقای کیفیت مراقبت‌های مادر و نوزاد در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کلان منطقه ۴ آمایشی کشور در اهواز که  در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ارزیابی بیمارستان‌ها، زایشگاه‌ها و بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان در کلان منطقه ۴ آمایشی کشور یک جلسه فنی محسوب می‌شود. هدف از برگزاری این جلسه، تحلیل سلامت مادران و مرگ و میر نوزادان و استفاده از تجربیات ملی است تا با ایجاد یک ارتباط دو سویه بتوان کیفیت مراقبت‌های مادر باردار و نوزاد را ارتقا داد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اهواز به عنوان یک دانشگاه قطب، از لحاظ پیگیری‌ها و همکاری و همراهی با سایر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی منطقه، نقش خود را به خوبی ایفا می‌کند که در نوع خود جای تقدیر و تشکر دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: برگزاری جلسات مکرر، بررسی مرگ و میر مادران باردار و نوزادان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا با شناسایی نقاط ضعف و قوت می‌توان خدمات با کیفیت بیشتری به این گروه از افراد جامعه ارائه داد.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: مادران باردار پرخطر در ساعت‌های اولیه مراجعه به بیمارستان‌ها باید در بخش مراقبت‌های ویژه مادران باردار بستری شده تا از خدمات درمانی مطلوب‌تری بهره‌مند شوند.

جان‌بابایی خاطرنشان کرد: بحث مشاوره تلفنی (teleconsult) نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده که باید ساماندهی شود

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.