×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
روند کاهشی بستری بیماران کرونا در خوزستان

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در آیین افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت در شش شهرستان خوزستان که امروز (۳ خردادماه) با حضور وزیر بهداشت در آبادان به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد، اظهار کرد: از وزیر بهداشت بابت توجه خاص برای انجام این اقدامات تشکر می‌کنیم. در دو سه سال اخیر وزیر بهداشت بسیار در زمینه حل مشکلات و مسائلی که پیش روی خوزستان بود، تلاش کرد که جای قدردانی دارد.

وی افزود: خوشبختانه امروز بیمارستان الوار گرمسیری اندیمشک، بیمارستان دزفول و یک مگا ICU که تا حدود زیادی نیاز استان خوزستان به ICU را تامین می‌کند، افتتاح شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به شیوع کرونای انگلیسی در خوزستان، گفت: مواجهه با چنین ویروسی با این شدت و حدت در کشور تجربه نشده بود و اگر راهنمایی‌ و حمایت‌های وزیر بهداشت و مدیران ارشد و معاونین وی نبود خوزستان دچار ضرر زیادی می‌شد. با راهنمایی دکتر نمکی، در خوزستان طرحی اجرا شد که اگر اجرا نمی‌شد در تخت‌های بیمارستانی دچار مشکل می‌شدیم. در یک بازه زمانی ۵۰ تا ۷۰ تخت خالی در خوزستان داشتیم که با راهنمایی و حمایت مستقیم وزیر بهداشت طرح تزریق رمدسیویر برای درمان زودهنگام بیماران اجرا شد که با اجرای این طرح آمار مرگ و میر در کشور به صورت واضح کاهش یافت.

ابول‌نژادیان بیان کرد: در پیک اول کرونا، میزان مرگ و میر نسبت به مبتلایان ۵ درصد، در پیک دوم ۶ درصد و در پیک سوم ۱.۳ درصد بود که این کاهش، نتیجه اجرای این طرح است.

وی ادامه داد: با توجه خاص به مجموعه دانشگاه‌های خوزستان، مردم به نحو شایسته‌ای از خدمات بهره‌مند شدند و کسی بدون تخت نماند و دچار مشکل اکسیژن نشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به نگرانی‌هایی که در خصوص تجمعات عید فطر وجود داشت، گفت: استاندار خوزستان، فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی مدیریت کرونا در خوزستان، بسیج، سپاه  پاسدارن، سازمان تبلیغات اسلامی، ائمه جمعه، شیوخ  و دیگر افراد، اقدامات خوبی انجام دادند. به منظور پیشگری از تجمعات عید فطر ائمه جمعه، فرمانداران و دانشگاهیان درب منزل شیوخ رفتند و بزرگان و شیوخ خوزستان، مضیف‌های خود را بستند. بیانه‌هایی نیز از سوی ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و دیگر علما صادر شد که بسیار تاثیرگذار بود. در یک هزار و ۵۰۰ مسجد نیز با بلندگو صحبت‌هایی در این خصوص پخش شد.

ابول‌نژادیان ادامه داد: سال گذشته پس از عید فطر، پیک سختی داشتیم اما امسال اگر چه آهنگ کاهشی روند بیماری کند شد اما افزایشی نشد که جای تشکر دارد. اگر کرونا در خوزستان مدیریت نمی‌شد امروز نمی‌توانستیم دور هم جمع شویم.

وی بیان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۱۰۰ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند، در حالی که سه هفته پیش ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در بیمارستان‌های خوزستان بستری بودند بنابراین آهنگ بیماران بستری کاهشی است و امیدواریم در ادامه راه نیز سرباز خوبی برای حوزه سلامت و خدمت‌گذار خوبی برای مردم شریف خوزستان باشیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.