×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
لزوم کنترل مبادی خوزستان برای جلوگیری از ورود کرونای هندی

قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: از زحمات همه مسئولان و اصناف تشکر می‌کنم؛ شیب بیماری در استان در حال حاضر رو به کاهش است و امیدواریم تا دو هفته آینده شرایط قابل قبولی داشته باشیم.

وی با اشاره به مباحث طرح شده در نشست امروز ستاد ملی کرونا گفت: بنا بر گزارش‌ها، ویروس گونه هندی بسیار کشنده‌تر و مسری‌تر از گونه انگلیسی است در عین حال باید توجه داشت که ورود گونه انگلیسی به کشور در زمانی رخ داد که در سطح کشور شرایط آرام و با ثباتی داشتیم اما اگر امروز گونه هندی ویروس کرونا وارد کشور شود، با توجه به دوره اوج بیماری و پر بودن ظرفیت تخت‌های بیمارستانی، دچار مشکل جدی خواهیم شد.

سلیمانی‌دشتکی گفت: از این رو لازم است در قرارگاه کرونا نسبت به کنترل مبادی ورودی و تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود این گونه کرونا برنامه‌ریزی شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در ارتباط با شب‌های قدر و نماز عید فطر تصمیم گرفته شد که این مراسم در فضای باز و با رعایت پروتکل‌ها برگزار شود و جرایم تردد شبانه در سه شب مراسم احیا بخشیده شود.

سلیمانی‌دشتکی خاطرنشان کرد: پیشگیری از فوت و ابتلای افراد نیز جزو وظایف شرعی و قانونی همه ما محسوب می‌شود و امیدواریم در این ماه مبارک همه بیش از پیش پروتکل‌ها را رعایت کنیم.

وی افزود: در کنار همه تلاش‌هایی که مسئولان و دستگاه‌ها و اصناف انجام می‌دهند از مردم انتظار داریم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراهی داشته باشند.

استاندار خوزستان گفت: بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، مجموعا ۵۷ درصد آلودگی افراد به ویروس ناشی از مراودات خانوادگی و فامیلی بوده و این روابط، نقش زیادی در سرایت بیماری دارد و اگر رعایت نکنیم و این ارتباطات را کاهش نداده و محدود نکنیم، همه گرفتار خواهیم شد.

وی تصریح کرد: باید زمان مشخص شدن نتیجه تست کاهش یابد و از هر فردی که تست گرفته می‌شود آن فرد تا ۲۴ ساعت و پس از مشخص شدن نتیجه در قرنطینه خانگی باشد و با کسی تماس نداشته باشد.

سلیمانی‌دشتکی افزود: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و دیگر مسئولان به صورت مستمر اخبار و اطلاعات لازم را از طریق صدا و سیما به مردم اطلاع‌رسانی کنند. همچنین یادآوری لازم به شهروندان در خصوص جرائم نقض تردد شبانه صورت گیرد.

استاندار خوزستان گفت: در واکسیناسیون در آمار کلی رتبه دوم کشور هستیم اما با توجه نسبت جمعیتی استان به کشور رتبه اول را داریم که از زحمات مسئولان در سطح کشور و استان تشکر می‌کنم.

وی افزود: در اختیار قرار دادن سالن‌های ورزشی و تالارها برای تست‌گیری با رعایت فاصله، کمک بزرگی بوده که از اصناف مربوطه تشکر می‌کنم.

سلیمانی‌دشتکی گفت: در خصوص کسانی که مقررات را رعایت نکنند اعم از نزدن ماسک یا عدم رعایت تعطیلی‌ها، دستگاه قضایی برخورد لازم را داشته باشد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: برخی شهرستان‌ها از جمله مسجدسلیمان، شادگان، لالی، شوشتر و اندیمشک کم‌کاری داشته اند و باید بازرسی‌ها را افزایش دهند و شرایط بیماری را کنترل کنند.

وی افزود: گروه یک شغلی، حداکثر تا ۱۱ شب می‌توانند فعال باشند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.