×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
حقابه کشاورزی خوزستان بازنگری می‌شود

سید کریم حسینی در کانال تلگرام خود درباره مباحث مطرح شده پیرامون حق آبه کشاورزی خوزستان، اظهار داشت: متاسفانه وزارت نیرو با یک نگاه یکجانبه گرایانه و غیرکارشناسی در پی کاهش حقابه کشاورزی خوزستان از ۲۲ میلیارد متر مکعب به ۱۰ میلیارد متر مکعب بود که همین امر با مخالفت شدید و اعلام موضع صریح نمایندگان و استاندار خوزستان همراه شد.

نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی افزود: به همین منظور جلسه‌ای با حضور وزیر نیرو تشکیل شد که در این راستا باید از موضع‌گیری استاندار خوزستان و مسئولان سازمان‌های جهاد کشاورزی و آب و برق استان قدردانی کنیم.

وی اضافه کرد: در این جلسه تعیین حقابه کشاورزی خوزستان با درخواست مجمع نمایندگان و استاندار برای بازنگری به استان برگردانده شد تا بعد از سه هفته و با نظرات کارشناسی آن را به وزارت نیرو ارسال کنیم.

حسینی با بیان اینکه کاهش حق آبه کشاورزی خوزستان به هیچ وجه برای ما قابل پذیرش نخواهد بود، تصریح کرد: در بازنگری نیز تاکید بر این است که طبق سند ( ۲۲ میلیارد مترمکعب برای حق آبه کشاورزی خوزستان) که به شکل کارشناسی و با احتساب نیاز استان تدوین شده است، ملاک قرار بگیرد.

وی گفت: از مسئولان وزارت نیرو خواستار این هستیم تا سندی که بعد از مدت‌ها با کارشناسی متخصصان سازمان‌های مربوطه تهیه شده است، مورد پذیرش قرار بگیرد.

حسینی افزود: مسئولان وزارت جهاد نیز باید مدعی تحقق این میزان درخواستی حق آبه برای استان با رتبه اول تولیدات محصولات کشاورزی باشند؛ از وزاری نیرو و جهاد کشاورزی نیز خواستار پذیرش سند ارائه شده از سوی استان خوزستان هستیم.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان اضافه کرد: تذکر جدی به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص یکی از مشاورانش داده شد چون در جلسه تصمیم‌گیری برای سند آب موضع‌گیری خوبی نسبت به استان خوزستان نداشت.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.