×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
میزان مراجعه و موارد بستری در مراکز درمانی خوزستان کاهشی شد

دکتر قاسم جان بابایی سه شنبه در سفر خود به خوزستان در حاشیه بازدید از بیمارستان رازی اهواز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و دیگر مراکز بهداشت و درمان، اکنون میزان مراجعه به مراکز درمانی و بستری ها نسبت به هفته گذشته مقداری کاهش یافته و اگر این روند ادامه یابد در روزهای آینده بار بیمارستان ها سبک تر می شود.

وی با اشاره به موج دوم کرونا در خوزستان که در تابستان رخ داد گفت: موج کنونی بیماری، بسیار سنگین و معادل موج تابستان است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه جمعیت زیادی در خوزستان به این ویروس آلوده نشده بود، وقوع موج سوم بیماری با این شدت قابل پیش بینی بود که متاسفانه درگیر آن هستیم.

هر نوع علائمی در فرد می تواند کرونا باشد

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در موج سوم بیماری، هر نوع علائم گول زننده ممکن است کرونا باشد و مردم باید این موضوع را جدی بگیرند.

وی گفت: در زمان اپیدمی کرونا، هر علامتی همچون تب، سرفه، تنگی نفس، آب ریزش بینی، بدن درد، شکم درد، تهوع و استفراغ جزو علائم کرونا بوده مگر خلاف آن ثابت شود.

وی با بیان اینکه یکی از دلایلی که موجب بدحال شدن بیماران می شود، متوجه نشدن بیماری و دیر مراجعه کردن به مراکز درمانی است افزود: قطعا اگر بیماران زود به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند امکان نجات آنها وجود دارد.

جان بابایی به مسلط تر شدن پرسنل بهداشت و درمان در پیک سوم بیماری اشاره کرد و گفت: این امر موجب شده تا بیماری بهتر در استان کنترل شود اما با این وجود به همراهی و همکاری مردم نیاز داریم.

۱۰۰ تخت ویژه به ظرفیت بیمارستان های استان افزوده شده است

وی به توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان استان با کمک وزارت بهداشت و خیرین اشاره کرد و بیان کرد: در جریان کرونا، ۱۰۰ تخت ویژه به ظرفیت بیمارستان های استان افزوده شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در خصوص بستری بیماران در بخش ویژه  استان مشکلی وجود ندارد گفت: همچنین سه دستگاه اکسیژن ساز از سوی وزارت بهداشت به خوزستان اختصاص داده شد و چهارمین دستگاه نیز به زودی به این استان تحویل داده می شود.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر تیم های بهداشت و درمان در کنار نیروهای بسیج و هلال احمر در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی در فرودگاه های خوزستان مستقر و از مسافران نمونه برداری می کنند.

وی افزود: تنها به مسافرانی که جواب تستشان منفی است اجازه مسافرت داده می شود که با انجام این کار از انتشار بیماری به استان های دیگر کشور جلوگیری می شود.

در حال حاضر هفت شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و ۹ شهرستان نارنجی هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.