×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
۲۱هزار و۵۵۲ واحد شغلی در خوزستان متقاضی تسهیلات کرونایی شدند

ارسلان غمگین دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در طرح حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا به ازای هر فرد بیمه شده  ۱۲۰ میلیون ریال، برای کسب و کارهایی که در رسته های تعطیل شده براساس مصوبه ستاد ملی کرونا به ازای هر فرد ۱۶۰ میلیون ریال و برای رانندگان مسافربری (خویش فرمای بیمه پرداز) مبلغ ۶۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه افراد و واحدهای فاقد بیمه نیز می توانند با تاییدیه دستگاه اجرایی از برخی از تسهیلات بهره مند شوند، افزود: به این منظور اشخاص حقیقی، خویش فرما یا خود اشتغال ۶۰ میلیون ریال، واحدهای کسب و کار که امکان اثبات رابطه کارفرما- کارکن وجود ندارد به ازای هر فرد ۶۰ میلیون ریال و واحدهایی که امکان اثبات رابطه بین کارفرما- کارکن وجود دارد ۸۰ میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: نرخ سود این تسهیلات ۱۲ درصد و مدت بازپرداخت آن با احتساب دوره تنفس ۲۴ ماه است.

وی با تاکید بر اینکه استاندار خوزستان در تلاش است که مبالغ بیشتری برای تسهیلات کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا برای استان بگیرد، بیان کرد: در صورت تمدید بازه نامنویسی ،متقاضیان می توانند درخواست خود را در سامانه کارا ثبت کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: تعداد درخواست های ثبت شده در سامانه کارا تا هنگام آخرین مجوز ثبت نام بالغ بر ۲۱ هزار و ۵۵۲ گروه شغلی با اشتغال ۳۳ هزار و ۵۹۱ نفر است که میزان تسهیلات درخواستی آنها سه هزار و ۵۳۴ میلیارد ریال بوده و تاکنون یک هزار و ۷۲۱ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

غمگین عنوان کرد: ۱۷۰ پرونده برای اشتغال یک هزار و ۳۱۱ نفر نیز با مبلغ ۱۸۴ میلیارد ریال منتظر تایید دستگاه های اجرایی مربوطه است و همچنین تعداد هشت هزار و ۱۹۹ پرونده به مبلغ یک هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال در بانک ها منتظر پرداخت هستند.

وی گفت:تقاضا داریم که بانک ها نسبت به پرداخت فوری تسهیلات کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا اقدام کنند.

با شیوع ویروس کرونا بسیاری از مشاغل به ویژه اصناف متحمل ضرر و زیان شدند.

 

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.