×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
فعال شدن گمرکات آبادان ۲۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند

سیدمجتبی محفوظی اظهار داشت: وزارت اقتصاد و دارایی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکنون راه حلی برای فعالیت سه گمرک اروندکنار ، چوئبده و آبادان ارایه نکرده اند این در حالی است که همه کالاهای وارداتی از سه بندر آبادان از مبادی قانونی وارد کشور می‌شود و امکان قاچاق  کالا از آنها نیست.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گمرک آبادان از ظرفیت و پتانسیل بالایی برخوردار است گفت:رونق دوباره سه گمرک اروندکنار، چوئبده و آبادان به صورت مستقیم بر معیشت مردم منطقه تاثیر گذار  است.

محفوظی با بیان اینکه رونق آبادان متکی بر پایه تجارت با کشورهای همسایه است گفت: از گمرک جمهوری اسلامی ایران انتشار می رود چرخ این رونق متوقف شده در آبادان را باردیگر به حرکت در آورد تا مردم منطقه از مزایای آن بهره مند شوند.

وی در ادامه با تشریح مسائل و مشکلات گمرک و بنادر شهرستان آبادان اظهار داشت: شهرستان آبادان که در گذشته دارای یک هزار و ۲۰۰ فروند لنج بوده است اکنون تنها دارای ۱۲ فروند لنج است. شایسته نیست به بهانه قاچاق و دیگر موارد مانع فعالیت لنج داران شد.

محفوظی همچنین افزود: برای کاهش مشکلات اقتصادی ، معضلات امنیتی و توسعه یکپارچه منطقه باید تجهیز و توسعه بندر و گمرک اروندکنار شتاب بیشتری پیدا کند، در شرایط فعلی برقراری ارتباط تجاری از مرز اروندکنار با فاو عراق تاثیر بسزایی در توسعه مبادلات تجاری ایفا خواهد کرد.

شهرستان آبادان دارای سه گمرک در  شهرهای آبادان، اروندکنار و چوئبده است اما فعالیت این گمرکات پیوسته و متناسب با ظرفیت آنها نیست.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.