×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
آسمان زمستان اهواز، سیاه است

سه روزی می‌شود که هوای اهواز آلوده است؛ در این چند روز اهواز جزو هشت کلانشهر آلوده کشور قرار داشته است. ایستایی هوا، مه و وجود آلودگی پایه‌ای، از دلایل این آلودگی است که نفس کشیدن را سخت و بسیاری از شهروندان را خانه‌نشین کرده است.

علیرضا آذریان کارشناس اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت آلودگی کلانشهر اهواز اظهار کرد: در سه روز گذشته هوای اهواز در وضعیت ناسالم بوده و امروز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

وی افزود: در روند آلایندگی اهواز، پدیده‌های مختلف از جمله فعالیت صنایع، آتش‌سوزی سایت صفیره (محل دفن زباله اهواز)، فعالیت‌های شرکت‌های نفت و گاز و صنایع در اطراف محدوده اهواز، تاثیرگذار هستند و همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا آلودگی هوا در اهواز ایجاد شود.

کارشناس اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: با متصاعد شدن مواد مختلف از جمله مونو اکسیدکربن از منابع آلاینده، هر کدام از این مواد می‌توانند بر سلامت افراد تأثیر بگذارد. از طرفی نیز فعل و انفعالات شیمیایی، موجب ایجاد زنجیره‌های مختلف بیماری‌زا و بروز آلودگی و بیماری خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت هوای اهواز در روزهای آینده نیز گفت: فعالیت صنایع آلاینده، اینورژن و شرایط ایستایی هوا در آلودگی هوا تاثیرگذار هستند و نمی‌توان به طور قطع عنوان کرد که تا دو سه روز دیگر آلودگی هوا نداشته باشیم.

آذریان با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر پایداری هوا تا اواسط هفته و احتمال آلودگی شهرهای صنعتی و پرجمعیت بیان کرد: با حاکم شدن جو پایدار و با توجه به آلودگی پایه‌ای در اکثر شهرهای صنعتی و مجاور صنعتی، وقوع آلایندگی‌های صنعتی اجتناب‌ناپذیر است.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.