×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
سردار سلیمانی نماد ظهور یک انقلاب دفاعی در جهان اسلام است

سرلشکر محسن رضایی روز جمعه در آیین گرامیداشت نخستین سالروز شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس در سرسرای فجر سپاه استان در اهواز اظهار داشت: سال اول جنگ ارتش بعثی عراق به پنج استان ایران حمله کرد.

وی افزود: از آن جا که صدام مامور صهیونیست و آمریکا بود حمایت های بسیاری از کشورهای جهان را پشت سر خود داشت که در این سال هر تاکتیکی که از دفاع و نظامی‌گری و تدابیر امنیتی می دانستیم مقابل ارتش رژیم بعث عراق به کار گرفتیم که جنگ در همان سال اول به بن بست رسید.

وی افزود: در این شرایط ایران سه راه پیش رو داشت که در راه نخست باید به همان روش جنگ را ادامه می داد که لازمه آن وارد کردن سلاح های مدرن، مهمات ،قطعات توپخانه، تانک و هواپیما ها  از کشورهای غربی بود که همان خواسته دشمن بود و قصد داشتند ایران برای دفاع دست به سمت غربی ها دراز کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: راه دوم نیز جنگ های نامنظم بود که در شورای عالی دفاع با آن موافقت شد اما بنی صدر با آن مخالف کرد.

وی تصریح کرد: سپاه به این نتیجه رسیده بود که از جنگ کلاسیک خارج شده و به سمت جنگ نامنظم برود.

سرلشکر رضایی گفت: همچنین راه سوم مذاکره بود اما مذاکره در حالی که پنج استان در اشغال رژیم بعث بودند امر غیر ممکنی بود اما با تدبیر فرماندهان غیور سپاه راه چهارمی خلق شد که آن  انقلاب دفاعی بود که تحولی عظیم در جنگ صورت داد و اندیشه و سازماندهی جدیدی نمایان شد.

وی بیان کرد: انقلاب دفاعی نه تنها در ایران بلکه در ادامه در عراق ، یمن و سوریه و لبنان نیز نمایان شد و این تفکر را قاسم سلیمانی، مهدی باکری و حسن باقری ها ساختند و بن بست جنگ شکسته شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: راه چهارم راه جدیدی بود که از جنگ های کلاسیک و نامنظم و همچنین گفت و گو با کشورها در اوج اقتدار و دیپلماسی تشکیل شده  بود.

وی اضافه کرد: قاسم سلیمانی دیپلماتی قوی بود و از موضع بالا و اقتدار برای منافع کشور و منطقه سخن می گفت.

وی افزود: اولین دستاورد انقلاب دفاعی در دوران جنگ تحمیلی این بود که ارتش بعث باوجودحمایت کشورهای جهان شکست خورد و سرزمین های اشغال شده  را پس داد.

سرلشکر رضایی گفت: دومین پیروزی تاسیس حزب الله لبنان بود که با همین شیوه جنگ و تفکر و نوآوری وارد سرزمین لبنان شد و آن ها اولین ملتی بودند که اسرائیل را شکست داده و سرزمین های اشغالی خود را آزاد کردند.

وی تصریح کرد: این انقلاب در افغانستان نیز رخ داد و در آن جا احمد شاه مسعود و ربانی توسط سپاه تقویت شده و کابل  از دست کودتاچیان آزاد شد و پس از آن نیز نیروهای حاج قاسم سلیمانی بودند که مقابل طالبان ایستادند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما با آمریکا در مبارزه هستیم ولی هیچگاه آغاز گر جنگ نبودیم؛سیاستمداران کوته فکر داخلی و خارجی در آن زمان جنگ را آغاز کردند و سپاهیان به آن پایان دادند.

وی بیان کرد: پس از آن داعش تا ۴۰ کیلومتری بغداد رسید و اینجا حکم تاریخی مرجع تشیع در عراق بود که حکم جهاد داد و قهرمان ملی ایران قاسم سلیمانی از نیروهای بسیجی خود برای سرکوب داعش استفاده کرد.

سرلشکر رضایی اظهار داشت : سرزمین بعدی سوریه بود و از دست داعش آزاد شد و همانگونه که شهید سلیمانی وعده داده بود در کمتر از سه ماه حکومت دادش در جهان پایان یافت.

وی ادامه داد: دشمن قصد داشت چهره و ارزش های اسلام را از بین برده و خدا را خشن جلوه دهد که توطئه عظیمی علیه اسلام و قرآن را مدیریت می کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:شهید قاسم سلیمانی انسان کاملا مردمی بود و برای محرومان و سیل زدگان و جنگ زده ها دل به دریا می زد زیرا معتقد بود مردم دوستی از خدا دوستی جدا نیست بلکه مکتبی برای رسیدن به قرب الهی است.

وی افزود: اکنون در هرجایی که مشکلی باشد اولین نیروهای بسیج و سپاه هستند که اعلام آمادگی کرده و در آبگرفتگی و سیل و زلزله نیز این را اثبات کرده اند .

سرلشکر رضایی گفت: این انسان ها خواب را بر خود حرام کردند تا مردم با آرامش زندگی کنند؛ این تفکر را هیچکس نمی تواند از بین ببرد چرا که مردم دوستی شعبه ای از ولایت است و قاسم سلیمانی نماد چنین مکتبی است.

وی بیان کرد: خوزستان سرزمین خیزش انقلاب دفاعی و
دانشگاهی است که قاسم سلیمانی و شهید باکری در آن مدرک قهرمانی گرفته اند؛ پاسداران و بسیجیان خوزستان باید بیش از گذشته مراقب سرزمین مقدس خود باشند.

آیین گرامیداشت نخستین سالروز شهادت سپهبدشهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس عصر جمعه با حضور سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام،  جمعی از فرماندهان سپاه و اقشار مختلف بسیج استان در سرسرای امام خامنه ای مجتمع فجر اهواز برگزار شد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.