×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کاهش ۱۵ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان

فرهاد ابول نژادیان چهارشنبه شب در برنامه تلویزیونی شبکه خوزستان اظهار داشت: به دنبال همکاری مردم در یک ماه گذشته و اعمال محدودیت ها و طرح شهید قاسم سلیمانی که توسط دانشگاه علوم پزشکی و بسیج در حال انجام است آمار بیماران کرونایی مراجعه کننده به بیمارستان ها کاهش پیدا کرده و اکنون تنها بیمارستان رازی اهواز در حال خدمت رسانی به بیماران کرونایی است.

وجود ۱۰۱ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه

وی با بیان اینکه در روز دهم دی ماه، ۱۲ بیمار کرونایی در بیمارستان اهواز بستری شدند و در این روز ۲ فوتی و حدود ۴۷ نفر بیمار سرپایی داشتیم افزود: حدود ۱۰۱ بیمار کرونایی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: تا یک ماه پیش به دلیل گرم بودن هوا، پنجره منازل و دیگر اماکن باز بود که این موضوع شانس ابتلا به کرونا را کمتر می کرد ولی اکنون به دلیل سرد شدن هوا و نبود تهویه مناسب و همچنین افزایش تجمع، خطر ابتلا به بیماری بیشتر شده است لذا نباید تصور کرد کرونا تمام شده است.

وی گفت: تعداد مراجعین کرونایی به بیمارستان ها در ایذه و بهبهان نسبت به هفته گذشته بیشتر شده که امیدواریم مسئولان کنترل بیشتری داشته باشند و موضوع را جدی بگیرند.

در ادامه رضا نجاتی سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در خوزستان گفت: در وضعیت زرد مشاغل گروه یک، ۲ و سه با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند فعالیت خود را ادامه دهند همچنین ۲ سوم کارکنان ادارات باید در محل کارشان حضور داشته باشند. همچنین خروج خودروهای با پلاک اهواز به منطقه ای دیگر ممنوع بوده و ورود خودروها با پلاک غیر اهواز به این شهرستان ممنوع است.

وی با بیان اینکه طرح شهید قاسم سلیمانی تاثیر خوبی در کنترل بیماری داشت و به برکت نام این شهید، وضعیت استان خوزستان به حالت زرد رسید افزود: در هر مقطعی که مردم در رعایت شیوه نامه های ستاد ملی مبارزه با کرونا به خوبی عمل کردند،  نتیجه آن را دیدیم و آمار مبتلایان و بیماران فوتی پایین آمد لذا همه چیز به رعایت مردم و مدیریت ستاد استانی کرونا بستگی دارد.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در خوزستان در خصوص فعالیت کافی شاپ و رستوران ها نیز گفت: ضرورتی برای فعالیت رستوران ها و کافی شاپ ها وجود ندارد ضمن اینکه در بسیاری از شهرستان ها، تعداد زیادی کافی شاپ و رستوران با همکاری نیروی انتظامی پلمب شد تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

فعالیت ۲ سوم کارکنان ادارات در مناطق زرد

وی افزود: یکی از دغدعه های ستاد ملی مبارزه با کرونا  وضعیت معیشت مردم است. ما در شرایطی قرار داریم که باید فرهنگ‌ رفت و آمد، دید و بازدید و خرید را تغییر دهیم و برای سلامت مردم نسبت به وضعیت هر منطقه طبق قانون با کسبه هایی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کردند برخورد شد اما دولت از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برنامه های خوبی برای مشاغل آسیب دیده از کرونا در نظر گرفته و قرار است تسهیلاتی به آنها داده شود.

نجاتی عنوان کرد: تمام دستگاه های دولتی و خصوصی ملزم به اجرای تمام مصوبات ستاد کرونا هستند. ساعت کاری ادارات از ۸ صبح تا ۱۳:۳۰ خواهد بود و از روز شنبه باید ۲ سوم کارکنان در محل کار حضور داشته باشند.

۲ میلیون ریال جریمه خودروهای متخلف

منصور جمشیدی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان نیز گفت: محدودیت های کرونایی همچنان از ساعت ۲۱ شب تا چهار صبح برقرار است و مبلغ جریمه خودروها ۲ میلیون ریال است. دوربین های ثبت تخلف در معابر شهری همچنین ماموران انتظامی این موضوع را به خوبی کنترل می کنند و با متخلفان برخورد می شود.

وی افزود: در ساعات منع تردد همه خودروها جریمه می شوند ولی جریمه یک سری از خودروها که بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا اجازه تردد دارند خود به خود از سیستم پاک می شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان گفت: متاسفانه برخی از همشهریان اعدادی از پلاک را پوشانده یا شماره پلاک را تغییر می دهند که برابر قانون از ۶ ماه تا یک سال حبس و جریمه نقدی برای آنها در نظر گرفته می شود لذا از مردم انتظار داریم که از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.